"סמוטריץ' בכיף יכול להחליף את דמות המפקד בסיפורה של שפחה"

שבוע עמוס היה לח"כ בצלאל סמוטריץ', שעמל על קידום הצעת חוק שתמציתה - סירוב למתן שירות מטעמי דת לא ייחשב כאפליה.

זמן צפייה: 01:45

שבוע עמוס היה לח"כ בצלאל סמוטריץ', שעמל ושקד על קידום הצעת חוק חדשה-ישנה שלו, שתמציתה - אם בעלי עסק לא ירצו לשרת אוכלוסייה מסוימת מטעמי דת –  זה יהיה חוקי! מעכשיו הכל בדברו! של סמוטריץ כמובן.

החוק "הליברלי" ו"הנאור" שסמוטריץ' מוביל הוא חד וחלק כפייה דתית. חוק שמטרתו לאפשר קיום אירועים פומביים עם מחיצות, הפרדת נשים וגברים בטיסות מבלי שזה יהיה 'אישיו', וסירוב לתת שירות לאנשים שלא מוצאים חן בעיניי "האמונה הדתית" שלו.

ומעבר להיותו חוק מפלה בגסות ונוגד כל ערך ליברלי, הוא יכול וגם מהר מאוד יהפוך, לחוק גזעני, שובניסטי והומופובי.

בתי עסק יוכלו על כתפי החוק הזה לא להעסיק מיעוטים, כי התנ"ך לא מכיר בהם כמספיק יהודים, בעלי רשתות מזון יוכלו להחליט שהם לא יאפשרו לקהילת הלהט"ב לקנות אצלם מזון, כי אם עוד הומו אחד יגע בקוטג' 5 אחוז יהיו 5 רעידות אדמה. ושלא נדבר בכלל על ערבים, כאילו, באמת- אנחנו לא נדבר עליהם יותר, זה לא יהיה חוקי. את כל זה תעטפו יפה עם ההתבטאויות המטרידות האחרונות של סמוטריץ' מהשבוע, בהם הכריז באופן חד משמעי כי: "משפחות חד מיניות הורסות את המדינה" וכמובן איך אפשר לשכוח את "לומד תורה לא חשוב פחות מחייל צה"ל". וקיבלנו חוק מאוד ממוקד שמטרתו – מדינת הלכה קיצונית תחת מעטפת של "יהדות".

פעם אחרונה שבדקתי, המשמעות של "יהדות" היא לא שנאה, פילוג, הפרדה ובצלאל סמוטריץ'. סמוטריץ' מייצג את כל מה שאנו צריכים לפחד ממנו, ואני יכולה בכיף לראות אותו מחליף את דמות המפקד בסיפורה של שפחה. אבל אם דברים כאלו ימשיכו להישאר מאחורי הקלעים ולא נדע מהם, לא נוכל לדבר ולהתנגד להם, ואנחנו חייבים לדבר בקול רם וברור ולעצור אותם, אחרת נמצא את עצמנו טובעים באורח חיים הלכתי, באיזה בית בו אסור להגיד אפילו את המילה "תל אביב" כי זו תועבה.