בלי בושה: הח"כים מול המשפחות השכולות - רגע אחר רגע

הדיון על לקחי "צוק איתן" אתמול הפך לעימות טעון של הח"כים עם המשפחות השכולות ולאחד מרגעי השפל של הכנסת. צפו ברגעים הקשים בסרטון

זמן צפייה: 01:25

הדיון בוועדה לביקורת המדינה על מבצע "צוק איתן" הפך אתמול אתמול (ד')  לזירת התגוששות בין המשפחות השכולות לבין חברי כנסת מהליכוד, ובהם ח"כ מיקי זוהר ויו"ר הקואליציה דויד ביטן. כיצד גלש דיון על הפקת לקחים לעימות קשה ולהתפרצות זעם? בסרטון תוכלו לראות את מהלך הדברים, דקה אחר דקה.

"הפכת אותנו לאויב העם"

במהלך הדיון הטיחה לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין ז"ל, בראש הממשלה בנימין נתניהו: "הפכת את הבעיה של השבת הבנים מהקרב לבעיה של המשפחות, והפכת אותנו לאויב העם! אנחנו שומעים ממך שאתה גם אח שכול, אבל את אח שלך החזירו".

לא גולדין. קורע לב
לאה גולדין. קורע לב

בתגובה התפרץ ח"כ מיקי זוהר לדבריה של גולדין, ואמר שטענותיה מוגזמות. גולדין הנסערת השיבה לו, "אל תענה לי, לא שאלתי אותך אף שאלה, חצוף שכמוך תשתוק!". אמו של גולדין ז"ל פנתה לח"כים בקול נרגש: "מתי בפעם האחרונה העליתם שאילתא שיש שני חיילים בעזה? דממה. רק משפחת גולדין מדברת ומשפחת שאול כבר אין לה כוח לדבר".

נתניהו בישיבה. ספג את האש
נתניהו בישיבה. ספג את האש

בדיון תקף שגיא אילן, אבין של ארז אילן ז"ל במבצע,את יו"ר הקואליציה שאמר לו לדבריו לפני מספר חודשים "זה לא יעזור לך" בעת שהפגין מול משרד ראש הממשלה. בתגובה תקף אותו ח"כ ביטן: "אתה שקרן! מעולם לא דיברתי איתך. תפסיק לנצל את זה כדי לשקר פה".

למרות ההתנצלות של חברי הכנסת לאחר פרסום הדברים, נותרה בקרב רבים תחושת המועקה ששוב נחצה קו אדום בבית המחוקקים, הפעם על גבן של המשפחות השכולות.