מאששים את טענת ח"כ: "ייתכן שעודה נפגע מכדור ספוג"

חוות דעת של המכון לרפואה משפטית קובע כי ייתכן וחבר הכנסת איימן עודה אכן נפגע מקליעי ספוג של המשטרה, כפי שהוא טען

ח"כ עוהד במהומות (פסגת המעודכנים)

לא ניתן לפסול את העובדה שח"כ איימן עודה אכן נפגע מכדורי ספוג - כך נקבע בדוח המכון לרפואה משפטית, שבדק את חבר הכנסת לאחר המהומות באום אל-חיראן. על פי הדוח, הפצע בראשו של עודה נגרם על ידי "חפץ בעל מרכיב מאורך", שעשוי להיות קליע ספוג כפי שטוען עודה, או חפץ אחר - אולם לא עלתה טענה לחפץ דומה אחר, אלא רק לאבנים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

עוד נכתב בדוח כי את הפגיעה בגבו של עודה קשה יותר לאפיין, שכן הוא היה לבוש בשתי שכבות ביגוד בעת הפגיעה. עם זאת, גם פציעה זו "יכולה להיות תוצאה של פגיעת כדור ספוג, כפי שתיאר הנבדק". עם זאת, הפגיעה בגב יותר מסתורית ואכן יכולה לנסוע ממגוון רחב יותר של סיבות.

לסיכומו של דבר, כותבות מחברות הדוח, ד"ר מאיה פורמן וד"ר ורד שמואלי, לא ניתן לקבוע באופן חד-משמעי ממה נבעו פציעותיו של חבר הכנסת - אולם גם לא ניתן להפריך את טענותיו לירי משטרתי. "מיקום הפגיעה והתצורה יכולים להיגרם כפי שטען הנבדק", חותמות השתיים.

יש להזכיר כי המשטרה טענה כי חבר הכנסת עודה לא נפגע מירי משטרתי, אלא מאבנים שהושלכו לעברו. עודה הועבר לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה לטיפול בפציעותיו.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "נושא חקירת אירוע הדריסה בו נהרג רס"ב ארז עמדי לוי ז"ל נמצא תחת חקירת מח"ש ועל כן משטרת ישראל מנועה מלהגיב בנושא. נציין כי בשום שלב משטרת ישראל לא ציינה את נסיבות פציעתו של ח"כ עודה".