יאיר גולן: הימין אחראי לגל הטרור; דיבורי הסיפוח הלהיטו השטח

סגן הרמטכ"ל לשעבר התייחס להסלמה הביטחונית בשטחים ואמר כי "רעיון הסיפוח הוא אסון למדינת ישראל". כמו כן, תקף את בני גנץ: "מתפלא על שיתוף הפעולה שלו עם ספין הנסיעה לוושינגטון"

זמן צפייה: 07:54

גל פיגועים: סגן הרמטכ"ל לשעבר, חבר הכנסת יאיר גולן, התייחס הערב (חמישי) להסלמה הביטחונית בשטחים, בריאיון לתוכנית "לפני החדשות". גולן נשאל האם הימין אחראי לגל הטרור?", והשיב: "צר לי לומר - כן". לדבריו, "יותר מתוכנית טראמפ - היסטריית הסיפוח הלהיטה את השטח".

גולן המשיך והתייחס ליוזמת הימין להחלת ריבונות על שטחים ביהודה ושומרון: "רעיון הסיפוח הוא אסון למדינת ישראל. ביום שנתחיל לספח שטחים הרשות הפלסטינית תסיר אחריות".

לכתבות נוספות בנושא:

בעקבות גל הפיגועים: צה"ל מתגבר כוחות לוחמים ביהודה ושומרון

"שום פיגוע לא יעצור אותנו": חיילי גולני הושבעו בבסיס החטיבה

בתום מצוד: נלכד המחבל מפיגוע הדריסה בירושלים

ח''כ יאיר גולן ב''לפני החדשות''
ח''כ יאיר גולן ב''לפני החדשות'' | צילום: חדשות 13

כמו כן, התייחס גולן לתוכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ: "הפלסטינים לא ילכו לתוכנית לאחר שניקח מהם שליש מהשטח – אין לזה שום בסיס. ברור לחלוטין שגם הנושא של חילופי שטחים צריך להישמר לסוף המשא ומתן. אם ישראל תתחיל בסיפוח – לא יהיה משא ומתן".

גולן אמר התייחס לפגישתו העתידית של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט עם יו"ר הרשות הפלסטינית ואמר כי "שלום עושים עם אויבים, אבו מאזן הוא בין האויבים הפחות מרים שיש לנו".


גולן תקף את יו"ר כחול לבן: "אני מכיר את דעותיו האמיתיות של בני גנץ - מתפלא על הנסיעה המיותרת לוושינגטון ומתפלא על שיתוף הפעולה שלו עם ספין בחירות פוליטי וברור. חבל שהוא עשה את זה. הוא היה צריך לנהוג באחריות". גולן תקף גם כן את מדיניותו של שר הביטחון נפתלי בנט: "מוזר ותמוה שהולכים להרוס בית מחבל פעם שנייה באווירה ביטחונית שכזו, על גבול חוסר האחריות, מריח כמו ספין".

מפלגת הליכוד הגיבה לדברי גולן: "בושה. לפי גולן, שותפו הטבעי של גנץ לממשלה, הימין אחראי לטרור נגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל. כל אחד מבין שגולן וגנץ יחסלו את 'תוכנית המאה'. אין לגנץ ממשלה בלי גולן וטיבי, מי שמצביע עבורם יקבל בחירות רביעיות. רק ליכוד גדול יוציא את המדינה מהפלונטר ויביא ריבונות".

גולן הגיב למתקפה החריפה נגדו בעקבות דבריו: "כשמי שאומר את האמת מיד מתויג כ'חולה נפש' אין פלא שכולם שותקים. ביבי, בנט, אולי אני לא בדיוק איש השמאל שהתרגלם אליו, אבל אותי צעקות ההיסטריה מימין לא יפחידו, אני אמשיך להגיד את האמת".