ארה"ב הזהירה את אזרחיה בישראל: "סכנה לירי רקטות ללא אזהרה"

מחשש לתגובה איראנית על חיסול סולימאני, השגרירות האמריקנית פרסמה הודעה שבה היא מתריעה משהות בארץ, ומסבירה את הצעדים שבהם שצריך לנקוט במצב חירום. "הישארו עירניים"

זמן צפייה: 01:22

חיסול קאסם סולימאנישגרירות ארצות הברית בישראל הזהירה היום (שני) את אזרחיה השוהים במדינה מפני תגובה איראנית על חיסול מפקד "כוח קודס" לשעבר. בהודעה שפרסמה השגרירות האמריקני נכתב כי ישנה "סכנה לירי רקטות ללא אזהרה".

בהודעתה, השגרירות הפצירה באזרחים האמריקנים בישראל "להישאר עירניים ולנקוט צעדים שיגבירו את הביטחון", ביניהם, להימנע מהגעה להפגנות, להיות קשובים לתקשורת המקומית, להתייחס לכל האזעקות כאמת, להקשיב להנחיות הרשויות ולחפש מכסה באופן מידי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טראמפ: אם טהראן תנסה לנקום – נתקוף אתרי מורשת איראניים

איומי איראן אחרי החיסול צריכים להילקח בערבון מוגבל • פרשנות

אלפים במסע הלווייה של סולימאני בטהראן; הנייה: "פשע מגונה"

טראמפ, נתניהו ורוחאני
טראמפ, נתניהו ורוחאני | צילום: רויטרס

בתוך כך, הלילה השיב נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לאיומי איראן. לדבריו, אם טהראן תגיב על פעולת החיסול - ארצות הברית תגיב בעוצמה. "הרפובליקה האסלאמית אחראית על הרג אזרחים אמריקניים, לכן נפגע באתרי מורשת איראניים", איים טראמפ.

במקביל, ראש הלשכה המדינית של חמאסאסמאעיל הנייה, הגיע לביקור רשמי באיראן בראש משלחת רמי דרג במטרה להביע תנחומים על מותו של קאסם סולימאני. הנייה התייחס לחיסול ואמר בנאום כי "באנו להביע את רגשותינו על מותו של מנהיג שהביא את ההתנגדות הפלסטינית להישגים ולמה שהיא היום. אלפים הגיעו למסע הלווייתו של מפקד "כוח קודס" שהחל בטהראן, שם נאמו האייתוללה חמינאי, שהתייפח במהלך נאומו, ובכירים איראנים נוספים.

אסמאעיל קאאני, מחליפו של קאסם סולימאני כמפקד כוח קודס, עם האייתוללה עלי חמינאי
אסמאעיל קאאני, מחליפו של קאסם סולימאני כמפקד כוח קודס, עם האייתוללה עלי חמינאי

מלבד חמינאי, שהוביל את התפילה במהלך מסע הלווייה, דיברה גם זינאב סולימאני, בתו של מפקד כוח קודס: "משפחות הלוחמים האמריקנים במזרח התיכון ממתינות כעת למות ילדיהן".

"הפשע המגונה שביצעו האמריקנים מבטא את רוח הביריונות והפשע שלהם, בייחוד על אדמת פלסטין", אמר הנייה. "ראוי כי העולם יגנה ויעניש את כל מי שביצע את הפשע הזה. רוח נפשעת זו שרצחה את סולימאני היא זו שמכסה על חיסולי ההנהגה של ההתנגדות בפלסטין".

אתמול, איראן הכריזה על נסיגה נוספת מהסכם הגרעין, והודיעה כי תעשיר אורניום על סמך הצרכים הטכניים שלה ולא תגביל את מספר הצנטריפוגות אותן היא מפעילה. בטלוויזיה האיראנית נמסר כי "אם ארצות הברית תבטל את הסנקציות, איראן תחזור בה" וכי "איראן תמשיך לעבור עם האו"ם".

צעד זה אמור היה להתרחש בכל מקרה במהלך החודש, אך החיסול האיץ אותו. עד עכשיו האיראנים צברו 600 קילו ולא ברור אם יתחילו העשרה לרמה גבוהה יותר. מדובר בצעד שמהותו התרסה - הם מבינים שחיסול סולימאני הוא גם איתות על כך שמתקני הגרעין שלהם לא חסינים.