עימות בין סער לגנץ: האם תוקם ועדת חקירה לפרשת הצוללות?

בעוד שבלשכת שר הביטחון טענו שנשלחה למשרד המשפטים הטיוטה לפתיחת הוועדה, בשלכתו של סער מסרו כי לא קיבלו אף הצעה, וקראו לשמור על נהלי עבודה מסודרים: "החיפזון והיעדר דיון אינם מקובלים"

זמן צפייה: 01:32

עימות נרשם היום (רביעי) בין שר המשפטים גדעון סער לבין שר הביטחון בני גנץ סביב נושא הקמת ועדת החקירה לפרשת בצוללות. בלשכת שר הביטחון הודיעו כי הועברה הצעה להקמת הוועדה אל משרד המשפטים, אך בלשכתו של סער ענו: "לא התקבלה, לא אתמול ולא היום, טיוטת הצעה".

לאחר מכן המשיך העימות בהודעת משרד הביטחון כי "ההצעה הועברה אתמול בשעה 16:46 לאחר שיחת תיאום בנושא" ובתגובה ממשרדו של סער נכתב כי "ההתנהלות אינה מקובלת. שר המשפטים מתכוון לשמור על נוהלי עבודה מתוקנים, החיפזון והיעדר הדיון לא מקובלים".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בסוף השבוע הודיע שר הביטחון כי יביא לאישור הממשלה הצעת החלטה להקים ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט. גנץ ניסה לקדם בעבר ועדה משרדית בנושא, אך ראש הממשלה הקודם, בנימין נתניהו, התנגד. כעת, כאשר נתניהו נמצא בשורות האופוזיציה, נראה כי בשלו התנאים להקמת ועדה ממלכתית שתהיה בעלת יכולת בדיקה מעמיקה ובלתי תלויה.

"אני מצפה שהפעם, כלל שרי הממשלה יתמכו בהקמת הוועדה. אסור להשאיר את סימני השאלה פתוחים, ויש להסיק מסקנות רוחביות", אמר גנץ. "אין להסתפק בהליך הפלילי מול הפרשה הביטחונית החמורה בתולדות מדינת ישראל".

מהליכוד נמסר בתגובה: "בחודשים האחרונים הוא אמר עשרות פעמים בתקשורת שאין שום סיבה לחקור את פרשת הצוללות הממוחזרת מפני שאפילו היועץ המשפטי לממשלה 'לא מצא לנכון לפתוח בחקירה ואני מסתפק בזה'. מה נשתנה עכשיו כשגנץ מחליט לגרור את מערכת הביטחון לוויכוח פוליטי? מצער שגם אחרי שסרקו את הפרשה במסרקות ברזל ולא מצאו דבר ואחרי שבכירי המל"ל לשעבר העידו שלא נפל רבב ברכש הצוללות וכלי השיט, גנץ ממשיך ברדיפה עיוורת נגד נתניהו והליכוד".