לפיד יארח את שרי החוץ של ארה"ב, האמירויות, מרוקו ובחריין

הפסגה המדינית שמתקיימת לראשונה תקרה בירושלים, אז ייפגשו שר החוץ לפיד, מזכיר המדינה האמריקנית בלינקן ושרי החוץ של איחוד האמירויות, מרוקו ובחריין. הפסגה תתקיים בימים ראשון ושני הבא

זמן צפייה: 00:12

פסגה היסטורית בישראל: היום (שישי) פורסם כי שר החוץ יאיר לפיד יארח במהלך השבוע הבא בימים ראשון ושני פסגה מדינית היסטורית בירושלים, עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן, שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זאיד בן סולטאן אאל נהיאן, שר החוץ של מורוקו נאסר בוריטה ושר החוץ הבחרייני עבד א-לטיף א-זיאני.

כזכור, מוקדם יותר השבוע השתתף ראש הממשלה נפתלי בנט בפסגה משולשת בשארם א-שייח' שבדרום חצי האי סיני עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, ועם יורש העצר של איחוד האמירויות אאל נהיאן.

לפי לשכת הנשיאות המצרית, שלושת המנהיגים דנו ביציבות שוק האנרגיה באזור ובנושא ביטחון תזונתי, וכן החליפו דעות בנושא ההתפתחויות האחרונות בכמה סוגיות אזוריות ובינלאומיות. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי המנהיגים שוחחו על הקשרים בין שלוש המדינות, ועל הדרכים לחיזוקם בכל המישורים.

הפסגה המשולשת נערכה על רקע הסכם הגרעין המתגבש בין איראן לבין המעצמות. א-סיסי ובן זאיד כבר קיימו פגישה, שלדבריהם הייתה סביב "שיתוף פעולה בילטרלי וסוגיות אזוריות ובינלאומיות". בנט וא-סיסי נפגשו בפעם האחרונה בספטמבר בשארם א-שייח', ודנו בנושאים אזוריים ובדרכים להניע את תהליך השלום עם הפלסטינים.