מלך ירדן לפני השבעת הממשלה: נעבוד עם כל אחד; ירושלים - קו אדום

המלך עבדאללה השני התראיין לערוץ CNN והתייחס לבחירות האחרונות בישראל, למתיחות בירושלים ולסכסוך הישראלי-פלסטיני. "עלינו להיות מודאגים מאיתניפאדה נוספת. אם זה יקרה לא הישראלים ולא הפלסטינים ירוויחו ממנה"

זמן צפייה: 01:01

מלך ירדן עבדאללה השני אמר לבקי אנדרסון מרשת CNN בריאיון שהתפרסם היום (רביעי) בעקבות הבחירות בישראל, כי הוא מוכן לעבוד עם כל אחד "כל עוד נוכל לאחד את האנשים". עוד הוסיף המלך עבדאללה: "לאזרחי ישראל יש הזכות לבחור את מי שהם רוצים שינהיג אותם, כולנו ילדים גדולים ואנחנו נעבוד עם כל אחד".

בריאיון שוחחה אנדרסון עם מלך ירדן על המצב הפוליטי בישראל והסיכון הביטחוני בירושלים. עבדאללה אמר כי "ירושלים אמורה להיות עיר שמאחדת אותנו, ובמקום זאת היא מנוצלת על ידי קיצוניים מכל הצדדים כדי ליצור כאוס ואלימות". כשנשאל לגבי הסכנה לאינתיפאדה נוספת בשטחי יהודה ושומרון ובירושלים, אמר מלך ירדן: "עלינו להיות מודאגים מאיתניפאדה נוספת. אם זה יקרה זו תהיה התמוטטות מוחלטת של חוק וסדר, כזו שלא הישראלים ולא הפלסטינים ירוויחו ממנה".

אנדרסון ציינה בפני צופי ה-CNN ובפני מלך ירדן כי זוהי ממשלת הימין הכי קיצונית שהייתה אי פעם בהיסטוריה בישראל, יחד עם התייחסות לבן גביר כשר לבטחון הלאומי והיסטוריית האלימות שלו כלפי ערבים ופלסטינים. על כך השיב המלך עבדאללה: "יש לנו קווים אדומים, ואם יש אנשים שרוצים לעבור אותם אנחנו נתמודד עם זה. אבל אני מאמין שיש אנשים בישראל שמודאגים בדיוק כמונו".

בסוף הריאיון הביע מלך ירדן תקווה לשנה החדשה ואמר: "בסופו של יום אנשים רוצים לחיות את חייהם ולהרגיש שיש להם הזדמנויות. אני מאמין שפוליטיקאים לא יפתרו את הבעיות שלנו - אלא עצמאות כלכלית. וזו בעיה שעומדת לפתחם של הירדנים, הפלסטינים והישראלים כולם. אני מאמין ששיתוף פעולה אזורי זה מה שיביא לשבירת המחסומים בינינו, כשאני מושקע בהצלחה שלך כי הצלחתך היא הצלחתי, זה מה שיאפשר לנו להמשיך לנוע קדימה".