העיתונאית האירנית נחתה בישראל

לאחר ששר הפנים אריה דרעי אישר את בקשתה של נדא אמין למקלט בישראל, היא נחתה היום בארץ והתקבלה בשמחה. אמין נמלטה מאירן לטורקיה ועמדה בפני גירוש

לפני כשלוש שנים ברחה העיתונאית האירנית נדא אמין מאירן, שם היא צפויה לעונש מוות. היום (חמישי) היא נחתה בישראל, לאחר שהתקבלה באופן חריג בקשתה להיכנס לארץ באשרת תייר. מספר פעילים ותומכים קיבלו את פניה בשמחה בנמל התעופה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"ברוכה הבאה לישראל!", כתב שר הפנים אריה דרעי בחשבון הטוויטר שלו. אגודת העיתונאים הישראלית הגישה השבוע בשמה של אמין בקשת מקלט בישראל, ודרעי אישר את הבקשה.

"שר הפנים דרעי נענה לפניית אגודת העיתונאים ירושלים ואיגוד העיתונאים הארצי לאשר כניסתה של העיתונאית האיראנית שכותבת עבור Times of Israel", נכתב בהודעת משרד הפנים. "מדובר בעיתונאית שנשקפת סכנה אמיתית לחייה, רק בשל כתיבת טורים באתר החדשות הישראלי. בנסיבות הומניטריות מובהקות אלה, אישרתי כניסתה ללא היסוס".

העיתונאית שהתה לאחרונה בטורקיה, אליה נמלטה לפני שלוש שנים מאירן, אך טורקיה כבר הודיעה על הכוונה לגרש אותה לאירן, שם היא צפויה לעונש מוות. במכתב ששלח אחיה גינוסר, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים לשר דרעי, ביקשו חברי אגודת העיתונאים לאפשר את כניסתה ושהייה בישראל, בשל היותה פליטה בסכנת חיים הנרדפת בשל עבודתה העיתונאית.

"נדא אמין צפויה להעצר מיד עם הגיעה לאירן ואף נשקפת לה סכנת חיים והוצאה להורג בשל עבודתה העיתונאית והעובדה שהיא כתבה מספר טורי דעה לאתר Times of Israel בשפה הפרסית", נכתב בבקשה. "נדא נמלטה מאירן לטורקיה לפני 3 שנים, והיא נחקרת עתה על ידי השלטונות הטורקיים בעקבות האשמות חסרות שחר של ריגול למען ישראל, כשעל ראשה מרחף כאמור איום לגרשה חזרה לאירן בימים הקרובים".