לפיד נפגש עם המלך עבדאללה: "להרגיע את המתח לקראת חודש הרמדאן"

שר החוץ נפגש עם מלך ירדן בארמונו, בפעם השנייה מאז ספטמבר אשתקד. השניים סיכמו ביניהם "לפעול יחד להרגעת המתח וקידום הבנה, בעיקר לקראת חודש הרמדאן וחג הפסח". כמו כן, השניים דנו בסוגיות מדיניות אזוריות ובינלאומיות

זמן צפייה: 00:13

שר החוץ יאיר לפיד נפגש היום (חמישי) עם מלך ירדן עבדאללה השני בעמאן. לפיד פגש את המלך הירדני ברקע חודש הרמאדן ובצל הדאגה ממתיחות גוברת בירושלים. השר לפיד אמר בבתום הפגישה: "סיכמנו כי יש לפעול יחד להרגעת המתח וקידום הבנה, בעיקר לקראת חודש הרמדאן וחג הפסח". זוהי פגישתו השנייה של לפיד עם המלך עבדאללה השני.

שר החוץ לפיד ברך את המלך על חיזוק היחסים ושיתופי הפעולה ושוחח עימו על החשיבות האסטרטגית של יחסי ירדן וישראל. השניים דנו בסוגיות מדיניות אזוריות ובינלאומיות, בהתקדמות מעגלי הנורמליזציה והשלום והביעו תקווה שהפרויקטים המשותפים של אנרגיה מתחדשת וסחר ישאו פרי.

בני גנץ עבדאללה מלך ירדן פגישה עמאן
גנץ והמלך עבדאללה בארמון בעמאן

כזכור, לפני כחודשיים נפגש שר הביטחון בני גנץ נפגש עם מלך ירדן עבדאללה השני בעמאן בירת ירדן. השניים דנו ביחסים בין המדינות ובסוגיות ביטחוניות ומדיניות הנוגעות ליציבות האזור והשמירה על היחסים. גנץ הודה למלך על שמירתו על יציבות האזור ובירך על שיפור היחסים. בנוסף, שר הביטחון הביע את מחויבותו להמשך חיזוק הקשרים הביטחוניים, הכלכליים והאזרחיים ביניהם.

בהודעה שהוציא המלך עבדאללה, נכתב כי המלך הדגיש את הצורך בשמירה על השקט ביהודה ושומרון ובשטחי הרשות הפלסטינית ואת הצורך לבנות חזון משותף לביסוס שלום על בסיס פיתרון שתי המדינות.