שאמה הכהן: "אונסק"ו הפך לקרקס"

שגריר ישראל לאונסק"ו מסביר מדוע ירד מהפודיום כדי לטפל בבעיית אינסטלציה לאחר שהארגון הכריז על מערת המכפלה כאתר מורשת פלסטיני

את נאומו באונסק"ו סיכם היום (שישי) השגריר כרמל שאמה הכהן באומרו לקהל הנוכחים כי עליו לרדת מהפודיום על מנת לטפל בבעיית אינסטלציה בביתו. "זה היה מוטיב להמחיש להם עד כמה הארגון הזה הידרדר ולאיזה שפל הוא הגיע, שבעיה שאינסטלטור אמור לפתור אותה יותר חשובה ומעניינת", אומר שגריר ישראל לאונסק"ו, כרמל שאמה הכהן, בראיון לאולפן שישי. "לדיונים אין ערך ומשמעות, עושים צחוק מתקנון אונסק"ו ומההיסטוריה - הכל פרוץ. לא סתם שום מדינה לא רוצה לארח את הכנס הזה בשנה הבאה, זה הפך לקרקס".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"אם תמשיך להיות נחמד, חביב ודיפלומטי כמו שהיינו בעבר, זה רק מעורר אצלם את התיאבון ומפגין כביכול חולשה", הסביר שאמה הכהן. "אנחנו רוצים להראות שבכל ארגון בינלאומי אליו הפלסטינים נכנסים נגרם נזק לארגון ומשבש את עבודתו. לכן לא נוריד את הראש, אלא נענה כמו שצריך".

עם זאת, השגריר מציין כי חרף ההצבעות הסדרתיות נגד ישראל, ניתן לרשום גם הישגים בזירה הבינלאומית. "פעם רק ארה"ב תמכה בנו, והיום יש כבר 10 שמצביעות בעדנו", הזכיר. "באפריקה, בדרום אמריקה וגם באירופה שינינו דפוסי הצבעה היסטוריים. הודו, שהייתה מצביעה באופן עקבי נגדנו, כעת בצד שלנו. כך קרה גם בארגנטינה ומדינות נוספות".

גינויים חריפים להחלטת אונסק''ו (Wisam Hashlamoun/Flash90)
גינויים חריפים להחלטת אונסק''ו (Wisam Hashlamoun/Flash90)

שאמה הכהן הסכים שישנה אפשרות לבטל את מינויו כשגריר לאונסק"ו, אולם ציין שזו החלטה שנמצאת בידיו של ראש הממשלה. "ציני לחשוב שאנחנו נשארים בארגון רק כי אני רוצה להישאר בחו"ל", הבהיר. "אני שגריר ישראל ב-OECD, זה 80% העבודה שלי, למרות שהעבודה שלי באונסק"ו זה מה שעושה רעש".

מוקדם יותר היום מתח גם ראש הממשלה נתניהו ביקורת חריפה על ההחלטה באונסק"ו, אותה כינה "הזויה". לדבריו, "הפעם אונסק"ו קבעו שמערת המכפלה בחברון זה אתר פלסטיני, משמע לא יהודי, ושהאתר בסכנה. לא אתר יהודי?! מי קבור שם - אברהם, יצחק ויעקב. שרה, רבקה ולאה. האבות והאימהות שלנו! והאתר בסכנה? הרי רק במקומות שבהם ישראל נמצאת, כמו חברון, מובטח חופש דת לכולם", אמר.

"במזרח התיכון מפוצצים את המסגדים, הכנסיות, בתי הכנסת, בכל שאר המקומות - במקומות בהם ישראל לא נמצאת", המשיך ראש הממשלה. "אז אנחנו נמשיך לשמור על מערת המכפלה, על חופש דת לכולם, ונמשיך לשמור גם על האמת". עוד הודיע ראש הממשלה כי יקצץ מיליון דולרים נוספים מהכספים שמעבירה ישראל לחברות האו"ם, ויעבירם להקמת "מוזיאון למורשת העם היהודי בקריית ארבע ובחברון" ופרויקטים נוספים בתחום.