ביקור ראשון של הנשיא ה-46: ביידן יגיע לישראל ב-13 ביולי

עכשיו זה רשמי: מהבית הלבן נמסר כי נשיא ארצות הברית יגיע לביקור בישראל בחודש הבא, ומיד לאחר מכן, ב-15 וב-16 וביולי, הוא יבקר בערב הסעודית וייפגש עם יורש העצר מוחמש בן סלמאן

זמן צפייה: 02:24

ביקור ראשון של הנשיא ה-46: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יגיע לביקור בישראל ב-13 ביולי, כך הודיע היום (שלישי) הבית הלבן. מיד לאחר מכן ייצא הנשיא האמריקני לערב הסעודית, ושם הוא יבקר ב-15 וב-16 ביולי וייפגש עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן.

בהודעה שפורסמה מהבית הלבן, נמסר כי ביידן יבקר במזרח התיכון "כדי לחזק את מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ולשגשוגה של ישראל". ביידן ישתתף בפסגת מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ, בה ישתתפו גם מצרים, עיראק וירדן.

הנשיא יתחיל את מסעו למזרח התיכון בישראל, ויבקר גם בגדה המערבית על מנת "להתייעץ עם הרשות הפלסטינית ולחזור על תמיכתו החזקה בפתרון שתי מדינות, עם אמצעים שווים של ביטחון, חופש והזדמנויות לעם הפלסטיני".

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן ורה''מ נפתלי בנט בבית הלבן
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן ורה''מ נפתלי בנט בבית הלבן | צילום: אבי אוחיון / לע''מ

עם הגעתו של ביידן לישראל תערך קבלת פנים חגיגית בנתב"ג, ומשם הוא ימשיך לארוחת ערב עם ראש הממשלה נפתלי בנט. למחרת צפויות פגישותיו של ביידן עם בנט והנשיא יצחק הרצוג, ותערך פסגה וירטואלית מרובעת למנהיגי ישראל, ארה"ב, איחוד האמירויות והודו. בנוסף ייפגש ביידן גם עם המשלחת האמריקנית לאירועי המכביה.