שיתוף פעולה: המדינה תממן סיורי מתנחלים בשטחים

המדינה מאמצת את הסיורים שעורכים המתנחלים בשומרון ככלי הסברה רשמי שלה: שיתוף פעולה ראשוני ויוצא דופן בין המתנחלים למשרד לעניינים אסטרטגיים

חלק מהמלחמה ב-BDS

שיתוף פעולה יוצא דופן בין המתנחלים למשרד לעניינים אסטרטגיים: מדינת ישראל תאמץ את הסיורים שעורכים המתנחלים בשומרון ככלי הסברה רשמי. השר גלעד ארדן, העומד בראש המשרד, מאמץ בחום ובכסף את מפעל סיורי המתנחלים של המועצה האזורית שומרון - זאת כחלק מהמאמצים שלהם להילחם בחרם על ישראל ובעיקר בחרם על יהודה ושומרון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

יוסי דגן
יוסי דגן | צילום: Flash 90

לוועדת המכרזים הוגשה הצעה למימון של שלושה מיליון שקלים למועצה האזורית שומרון כדי לארגן ביקורים בשטחים: הביקורים מיועדים למשלחות ולאורחים רשמיים של המדינה.

השר ארדן יזם את המהלך, לדבריו "כדי לחשוף את האמת על מה שקורה בשטחים וכתשובה להפרדה הפיקטיבית המשתקפת בהחלטות האו"ם, בעיקר החלטת מועצת הביטחון".

בפועל המשרד מאמץ את מה שעשתה המועצה האזורית שומרון בשטח, את הסיורים של יוסי דגן ראש המועצה. דגן נוהג להביא אנשים ולהראות להם את הקשר ההיסטורי של מדינת ישראל ומה שהוא מכנה "דו קיום אמתי בשטח".

''לחשוף את האמת''. ארדן
''לחשוף את האמת''. ארדן | צילום: יהונתן סינדל, פלאש 90

צריך לציין שבדרך כלל המתנחלים מסיימים את הסיור ואומרים "לכן זה צריך להישאר שלנו ולא צריך לפנות שום התנחלות". נמסר כי הסיורים יותאמו ליעד של המשרד- מלחמה ב-BDS. משרד החוץ לעומת זאת, לא מזמין אורחים לשטחים, בעיקר כי הם לא רוצים לחצות את הקו הירוק.