לפיד על האיום האיראני בטורקיה: "אנשים צריכים לקחת אחריות"

שר החוץ התייחס לאיום נגד תיירים ישראלים באיסטנבול והבהיר שוב שעליהם לשוב לארץ: "המשפחות לא ישלימו אם יקרה משהו כי התעלמו מאזהרות". לקראת ביקור ביידן אמר: "יהיו שיפורים ביחסינו עם סעודיה"

זמן צפייה: 02:08

שר החוץ יאיר לפיד קיים בצהריים (רביעי) תדרוך לעיתונאים בשלל נושאים ובראשם, האיום מפני פגיעה בתיירים ישראלים מצד גורמים איראנים באיסטנבול שבטורקיה.

"לא מתוכננות אזהרות מסע למדינות נוספות כרגע, אבל האחריות מוטלת על כל אחד ואחת", אמר לפיד. "המשפחות לא ישלימו אם יקרה משהו כי הם התעלמו מהאזהרות. אנחנו לא אומרים זאת הבעיה שלכם - אנחנו לוקחים אחריות. אנשים צריכים לקחת יותר אחריות". לפיד גם הודה לטורקיה על שיתוף הפעולה בנושא.

שר החוץ התייחס גם לביקור ביידן שיתקיים ב-13 ביולי בישראל. "אני לא מתכוון לגנוב את השואו לביידן, אבל יהיו שיפורים ביחסים שלנו עם סעודיה", אמר לפיד. על השאלה מי יקבל את פניו של ביידן, הוא או ראש הממשלה נפתלי בנט, אמר לפיד כי הוא אינו יודע והוא יקבל את פניו בכל מקרה בשמחה.

על סוגיית הגרעין האיראני אמר לפיד כי הנושא צריך לשוב למועצת הביטחון של האו"ם. "זו עמדה שהוצגה לכל המדינות המעורבות בעניין. הבריטים היו שותפות אינטנסיביים בנושא וזה השלב הבא במאבק האיראני. השלבים הקודמים הרי נכשלו, והחלטת סבא"א מודה בזה שהם נכשלו", כך לפיד.