בן אנד ג'ריס תובעת: "לא למכור ביהודה ושומרון"

חברת הגלידה העולמית תובעת את חברת האם יוניליוור על ההחלטה לחדש את ההסכם עם הזכיין הישראלי אבי זינגר ולאפשר לו למכור גם בשטחי יהודה ושומרון. "מאיים על אמינות המותג", נכתב בתביעה

זמן צפייה: 01:04

החגיגות היו מוקדמות: חברת בן אנד ג'ריס העולמית הגישה הלילה (רביעי) תביעה לבית משפט במנהטן נגד חברת האם שלה, יוניליוור, על ההחלטה לפני שבוע בדיוק לחדש את ההסכם עם הזכיין הישראלי אבי זינגר ולאפשר לו למכור גם בשטחי יהודה ושומרון.

לפי התביעה, בן אנד ג'ריס טוענת כי ההחלטה מאיימת על אמינות המותג. כמו כן נטען כי כשהחברה נמכרה ליוניליוור, לבן אנד ג'ריס נשמרה הזכות לעצמאות בקבלת החלטות. חמישה חברי דירקטוריון הצביעו בעד הגשת התביעה מול שני מתנגדים, שני נציגי יוניליוור בדירקטוריון. מיוניליוור ומאבי זינגר לא נמסר תגובה.

מפעל בן אנד ג'ריס בבאר טוביה
מפעל בן אנד ג'ריס בבאר טוביה

בשבוע שעבר, כאמור, נודע על הארכת ההסכם, שנה לאחר שבן אנד ג'ריס העולמית החליטה על ביטול ההסכם עם זינגר וסירבה שהגלידות יימכרו בשטחים. במסגרת החרם הודיעו לזינגר כי החוזה איתו, שאמור להסתיים בעוד כחצי שנה, לא יחודש – דבר שהיה עשוי להוביל לסגירת המפעל בבאר טוביה שבבעלותו.

ראש הממשלה לפיד שוחח עם זינגר עם מנכ"ל יוניליוור העולמית אלן ז'ופה. "האנטישמים לא ינצחו אותנו. גם לא בגלידה. נלחם בדה לגיטימציה ובתנועת החרם בכל זירה, תודעתית, כלכלית וערכית", אמר לפיד. המפעל של בן אנד ג'ריז בישראל הוא מיקרוקוסמוס של כל גווניה של החברה הישראלית. הניצחון היום הוא עבור כל אלו שיודעים שהמאבק ב-BDS הוא קודם כל למען קידום שותפות ושיח ומאבק מתמשך נגד אפליה ושנאה. אני מודה לחברת יוניליוור על פעילותם לפתרון הסוגיה".

הזכיין הישראלי של בן אנד ג'ריס בישראל אבי זינגר
הזכיין הישראלי של בן אנד ג'ריס בישראל אבי זינגר | צילום: אבי זינגר

זינגר בירך גם כן: "הצלנו להבטיח כי נמשיך לייצר ולמכור את הגלידה האהובה לכלל לקוחותינו ללא אפליה בכל רחבי ישראל ויהודה ושומרון. זה היה מאבק ממושך ומורכב, חוצה גבולות ומגזרים. מדובר בניצחון משמעותי עבורנו ועבור כל מי שמאמין בשיתוף פעולה ודו קיום ובתבוסה מהדהדת לאלו הדוגלים באפליה ובחרמות".