אב הנער הירדני: "נורה בדם קר"

אביו של מוחמד זכריא אל ג'וואדה, שנורה למוות בידי המאבטח הישראלי בעמאן לאחר שעל פי החשד ניסה לדקור אותו במברג, טוען כי בנו לא ידע כי מדובר ביהודים

"סטודנט צעיר בחופשה"
"סטודנט צעיר בחופשה" | צילום: אל ג'וואדה

בעוד פרטי האירוע בביתו של המאבטח הישראלי בעמאן נבדקים, מספר הבוקר (שני) אביו של הנער שככל הנראה תקף אותו במברג, את גרסתו. "לא ידענו שהם יהודים", טען אביו של מוחמד זכריא אל ג'וואדה בן ה-17, שנורה למוות בידי המאבטח הישראלי. "אם היינו יודעים לא היינו מכניסים אותם לחנות – זה לא בכבוד שלנו".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"הוא סטודנט צעיר, עכשיו אנחנו נמצאים בחופשת הקיץ", סיפר האב לכלי תקשורת ירדניים. "הילד הלך עם החבר'ה כדי להביא את הכסף על העבודה שעשו בחדר השינה. היה ויכוח בינו לבין הבחור (המאבטח) שהיה שם, לא ידענו שהם חמושים".

"הבן שלנו התווכח עם הבחור הזה ואנחנו לא יודעים אם נתן לו סטירה או אגרוף", הסביר עוד האב. "אבל איך אתה דורך את הנשק ובדם קר יורה בו, מה הוא חתיכת ג'וק. זה כל האמת, זה כל מה שקורה, ואני מקווה שהקול שלנו יגיע לכל העולם. ברוח ודם נפדה אותך יא שהיד".

ירת האירוע, היום
ירת האירוע, היום

בדיווחים בתקשורת הירדנית מוצגת גרסא שונה לאירועים מזו המוצגת בישראל: על פי הדיווחים מדובר בצעירים שעבדו בנגרות, והלכו לדירה בה היו בעל הדירה, רופא ירדני, המאבטח ועוזר של המאבטח בבניין הסמוך לשגרירות.

עוד דווח כי הם בכלל לא ידעו שמדובר ביהודי והם הגיעו להרכיב חדר שינה. במקום פרץ ויכוח מסיבה לא ידועה בין הפועלים לבעל הבית הירדני. הצעיר דקר את בעל הבית ואת העוזר של המאבטח. בשלב זה המאבטח פתח באש והרג את הצעיר, והצעיר השני נעצר. בעל הבית על פי הדיווח מת מהדקירה ולא מהירי של המאבטח.