ארה"ב: על ישראל להבהיר הכרזת ארגונים פלסטיניים כארגוני טרור

שר הביטחון חתם על צו שהכריז על 6 ארגונים של החזית העממית כארגוני טרור בטענה שהם פועלים בכיסוי של ארגונים חברתיים. הממשל האמריקני: ישראל לא נתנה אזהרה מוקדמת

שר הביטחון גני גנץ
שר הביטחון גני גנץ | צילום: רויטרס

שר הביטחון בני גנץ הכריז היום (שישי) על שישה ארגונים של החזית העממית ביהודה ושומרון כארגוני טרור. כעת, דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס אמר כי "נבקש מממשלת ישראל הבהרות לגבי הבסיס להכרזה על שישה ארגונים אזרחיים פלסטינים כארגוני טרור".

"ישראל לא נתנה לארצות הברית אזהרה מוקדמת על המהלך הזה, שיכול להביא לביקורת רבה מצד האו"ם וארוגני זכויות אדם בעולם", אמר פרייס. "אנחנו חושבים שכבוד לזכויות אדם הוא עיקרון חשוב ואנו נבדוק מה הבסיס להכרזה הזו".

שר הביטחון חתם על הצו המכריז על הארגונים הפלסטיניים, שחלקם מקבלים מימון ממדינות אירופה ומהאו"ם, כארגוני טרור על סמך מידע שהגיע ממערכת הביטחון. בהודעתו נכתב כי "ארגונים אלה הינם חלק מרשת של ארגונים הפועלים בכיסוי בזירה הבינלאומית מטעם החזית העממית, על מנת לתמוך בפעילותו ולקדם את מטרותיו".

"ארגונים אלו פעלו בכסות של 'ארגוני חברה אזרחית', אולם משתייכים הלכה למעשה ומהווים זרוע של הנהגת הארגון, שמטרתה השמדת ישראל תוך נקיטת פעולות טרור. הארגונים שהוכרזו נשלטים על ידי בכירי החזית העממית לשחרור פלסטין ומעסיקים פעילים רבים בתפקידי שטח וניהול, לרבות פעילים אשר היו מעורבים בפעילות טרור", לשון ההודעה.

משרד החוץ הפלסטיני גינה היום את החלטתה של ישראל, הוא קרא לקהילה הבינלאומית להגן על הארגונים הללו.

בתוך כך, פרייס התייחס למועצה העליונה לתכנון שצפויה לאשר בשבוע הבא בניית אלפי יחידות דיור בשטחי יהודה ושומרון ואמר כי "ארצות הברית מודאגת מהכוונה של ממשלת ישראל לאשר בשבוע הבא בנייה בהתנחלויות. יש להימנע מצעדים חד צדדיים".