דיווח: הפלסטינים יעבירו לארה"ב את הקליע שהרג את עיתונאית אל-ג'זירה

סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה כי הרשות הפלסטינים הסכימה להעביר את הקליע שהביא למותה של שירין אבו עאקלה בג'נין. התובע הכללי הפלסטיני אישר את הדברים לאל-ג'זירה, ואמר שהקליע יועבר לאמריקנים כדי לבדוק אותו מבחינה בליסטית. גורמים ישראלים אישרו כי נערכים להעברת הקליע ביממה הקרובה

שירין אבו עאקלה והקליע שפרסמה אל-ג'זירה

הפלסטינים יעבירו לארצות הברית את הקליע שהרג את עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה לפני כחודשיים בג'נין, כך דווח הערב (שבת) בסוכנות הידיעות "רויטרס". התובע הכללי הפלסטיני אישר את הדברים לאל-ג'זירה, ואמר שהקליע יועבר לאמריקנים כדי לבדוק אותו מבחינה בליסטית.

לטענתם של הפלסטינים, התנאי להעברת הקליע לארה"ב הוא שהקליע לא יגיע לישראל, והאמריקנים הם אלה שייבצעו את החקירה. גורמים ישראלים אישרו כי נערכים להעברת הקליע ביממה הקרובה.

טקס האשכבה לשירין אבו עאקלה
טקס האשכבה לשירין אבו עאקלה | צילום: רויטרס

לפני כשבועיים נחשפה בערוץ אל-ג'זירה תמונה של הקליע שהרג את כתבת הערוץ, ונטען כי על-פי ניתוח שביצעו מומחים צבאיים לכדור – הקליע היה מסוג שחודר שריון. עוד צוין כי הקליע התעוות לאחר שחדר לראשה של שירין לאחר שפגע בקסדה שחבשה. בנוסף, לפי טענת הערוץ, בחקירה עצמאית שביצע, "התגלה כי הקליע היה בקוטר 5.56 מ"מ, שבו עושה שימוש צה"ל, וכי הכדור נורה מרובה מדגם M4".

בשבוע שעבר מסרה נציבות האו"ם לזכויות האדם הצהרה רשמית, לפי אבו עאקלה נורתה למוות מאש חיילי צה"ל. עוד נמסר מהנציבות כי על ישראל לפתוח בחקירה פלילית לגבי נסיבות המוות. התחקיר הפלסטיני בנושא קבע גם הוא כי אבו עאקלה נורתה על ידי כוחות צה"ל. לפי התחקיר, העיתונאים שהיו באזור שהוגדר להם נכנסו לסמטה צדדים והתקדמו כמה מטרים, מבלי שקיבלו סימן מצה"ל כי עליהם לזוז.

עיתונאים לבנונים מניפים תמונות של שירין אבו עאקלה מול בניין האו''ם בביירות
עיתונאים לבנונים מניפים תמונות של שירין אבו עאקלה מול בניין האו''ם בביירות | צילום: רויטרס

כזכור, בלילה של 11 במאי השנה יצאו לוחמי צה"ל למבצע מעצרים בנפת ג'נין. במסגרת הפעילות במחנה הפליטים, נורתה אש נרחבת ולא נשלטת לעבר כוח צה"ל, לצד ירי מדויק והשלכת מטענים, אשר פגעו בכלי הרכב הצבאיים ובסמוך ללוחמים. לקראת סיומו של המבצע, באור יום ובעת יציאת הכוחות מהכפר, נפגעה העיתונאית הפלסטינית אשר שהתה בתוך מרחב הלחימה גם בזמן חילופי האש.