משפחתה של הישראלית שנידונה למוות: "היא נפלה קורבן"

מקורביה של פידאא כיוואן, שנידונה למוות באיחוד האמירויות לאחר שהורשעה באחזקת חצי קילוגרם קוקאין, קראו "שלא לחזור על שמועות" וכן טענו לחפותה של כיוואן. "היא נפלה קורבן לאמון העיוור שלה באנשים"

פידא קיואן, נידונה למוות באיחוד האמירויות לאחר שנתפסה עם חצי ק"ג קוקאין
פידא כיוואן | צילום: שאטרסטוק

משפחתה של הישראלית שנידונה לעונש מוות באיחוד האמירויות, הוציאה הערב (רביעי) הודעה בה כתבה: "נדהמנו השבוע פעמיים, הראשונה כאשר נודע לנו אודות הגזר דין מוות נגדה, והשנייה בעקבות הדיווחים בתקשורת שלא בצדק וללא בסיס עובדתי, מבלי לחקור או אפילו מבלי לבדוק את הסיפור מול המשפחה".

"פידאא, כמו שמכירים אותה עשרות אנשים", כתבו בני המשפחה, "הינה בחורה חולמנית וחרוצה, פעילה ובעלת קריירה עשירה ומוצלחת, עסקה בצילום ועיצוב גרפי, ארגנה עשרות תערוכות וערבי תרבות ואומנות. טיילה לאיחוד האמירויות הערביות במטרה להיחשף לתרבות ערבית דומה אך רחוקה מאיתנו ועל מנת לרכוש מיומנויות חדשות כדי לאפשר קידום הקריירה שלה. לרוע המזל, היא נפלה קורבן לאמון העיוור שלה באנשים, ונכפתה עליה מעורבות בתיק שאינה קשורה אליו לא מקרוב ולא מרחוק".

עוד הוסיפה משפחתה של כיוואן כי "אנו קוראים לבני עמנו לא לחזור על שמועות מבלי לחקור את האמת, להישען על היגיון בחשיבה ובניתוח, ולהתחשב ברגשות של המשפחה, ובמיוחד אימה ההמומה, שאין מילים לתאר מה עובר לה בראש בידיעה כי היא עלולה לאבד את בתה, שמסבה לה גאווה במי שהיא, בקריירה שלה ובהישגיה".

כזכור, אתמול הוטל גזר דין מוות על כיוואן באיחוד האמירויות,  אזרחית ישראלית תושבת חיפה בת 43, לאחר שבמהלך חיפוש בדירתה נמצאה כמות מסחרית של קוקאין במשקל חצי קילוגרם. כיוואן, בעלת סטודיו לצילום בחיפה, הגיעה לאבו דאבי בהזמנתו של גבר מהרשות הפלסטינית לצורך עבודה. לאחר ששהתה כשבוע בדירה שהוכנה לה מראש, התבצע בה חיפוש - אז נמצא הסם בכמות מסחרית.

הישראלית הוחזקה עד היום במאסר באיחוד האמירויות, ונשפטה לעונש מוות לפני מספר ימים בערכאה ראשונה, בעודה מיוצגת על ידי עורך דין מקומי. בהמשך לכך, היום הוגש ערעור בניסיון להפחית את עונשה. רשויות החוק באמירויות רואות בעבירות סמים כחמורות ביותר ונוהגות להחמיר ברף הענישה, לרבות גזר דין מוות.