דיווח: "הופסק השיח על עסקת חילופי שבויים בין חמאס לישראל"

לפי רשת אל-ערביה, ישראל מתנגדת לשחרור אסירים שחמאס דרש שיהיו ברשימה ושוללת על הסף שחרור של אלף אסירים. עוד נטען כי יתקיים סבב שיחות חדש, אך לא נקבע מועד

זמן צפייה: 01:23

רשת אל ערביה מדווחת הערב (רביעי) כי השיח על עסקת חילופי שבויים בין חמאס לישראל הופסק בשל עמדות שני הצדדים. לפי הדיווח, ישראל מתנגדת לשחרור אסירים שחמאס דרש שיהיו ברשימה.

עוד נטען, לפי מקורות המעורים בנושא, כי ישראל שוללת על הסף את הרעיון לשחרר אלף אסירים. לפי אל ערביה, יתקיים סבב חדש של משא ומתן לעסקה, אך לא נקבע מועד לכך. ברשת הסעודית דיווחו גם כי מצרים דרשה מחמאס לייצב את הפסקת האש ולהפסיק את ההתגרויות בישראל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המתמחים לא מקבלים את המתווה: "נגיש מחר 2,300 מכתבי התפטרות"

בנט: להתקדם להפסקת בידודי התלמידים בערים הירוקות בשבוע הבא

לאחר שנפל בכנסת: חוק האזרחות חוזר

מוקדם יותר היום פורסם כי הושגה הסכמה להפסקת אש, אך דובר חמאס בעזה שלל את הדברים וטען כי הדיווחים בתקשורת כאילו חמאס הסכים בשיחות קהיר להפסקת אש ארוכת טווח עם ישראל - אינם נכונים".

אתמול מסר מקור בחמאס מסר לסוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו" על התקדמות בשיחות בין הנהגת חמאס לבין הנהגת המודיעין המצרי בסוגיית ייצוב הרגיעה בעזה, האצת שיקום הרצועה ובסוגיית המאמצים להקלה במצור.

סגן הדר גולדין וסמ''ר אורון שאול
אורון שאול והדר גולדין | צילום: באדיבות המשפחות

המקור הדגיש כי שני הצדדים הסכימו על הצורך בחיזוק הרגיעה הנוכחית בין הפלגים הפלסטינים לבין ישראל ובנוגע לשיקום הרצועה. כמו כן, המקור ציין כי מצרים הבטיחה לנקוט בצעדים לשיפור המצב הכלכלי בעזה, למשל: לאפשר הכנסת מספר רב של סחורות לעזה דרך מעבר רפיח. בנוסף, המקור מסר כי מספר מחברי משלחת חמאס בקהיר ישהו בקהיר למשך מספר ימים על מנת לדון בפירוט אודות סוגיית שירום הרצועה והקלת המצור.

לאה גולדין, אמו של חלל צה"ל הדר גולדין, התייחסה אמש בריאיון לחדשות 13 לסוגיית השבת גופותיהם של בנה ואורון שאול מרצועת עזה ואמרה כי "אחרי שהסוסים ברחו מהאורווה עושים את מירב המאמצים לתפוס אותם? הבעיה שלי היא עם ראש הממשלה נפתלי בנט שאני סמכתי עליו שיביא שינוי, ובעצם מה שיש לנו זה המשך ישיר של התנהלות דומה סביב החזרת גופותיהם של אורון ושאול מעזה".

עוד אמרה גולדין כי "אני קוראת לבנט להתעורר - הבטחת ממשלת שינוי, תשנה את העובדות ואל תחזור על מקרה רון ארד, תחזיר את גופות החיילים כאן ועכשיו. הדר ושאול נמצאים במרחק שעה מהאולפן, יודעים כבר אצל מי הם נמצאים, אך עם יחיא סינוואר הם עושים עסקים כל יום".