הרצוג הודיע על ביקור שר החוץ הטורקי בארץ - בלשכת לפיד לא שמעו על העניין

במהלך ביקורו של נשיא המדינה בטורקיה הוא הודיע כי שר החותץ הטורקי יגיע לבקר בישראל בחודש הקרוב והשר עצמו גם התייחס לדברים. עם זאת, מבוכה נרשמה כשבמשרד החוץ ובלשכת לפיד טענו כי הביקור לא תואם ולא אושר

זמן צפייה: 01:24

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר היום (רביעי) במהלך ביקורו של נשיא המדינה יצחק הרצוג באנקרה, כי שר החוץ הטורקי יגיע לישראל בחודש הקרוב. גם הרצוג חזר על ההכרזה והשר הטורקי עצמו שאף הזכיר את תחילת אפריל כאפשרות. עם זאת, בלשכת שר החוץ יאיר לפיד אמרו כי הביקור כלל לא תואם. לאחר הדיווח בחדשות 13 השניים שוחחו בניסיון לתאם את הדברים.

במשרד החוץ טענו היום שהביקור כלל לא אושר, על אף שהייתה פנייה - מה שמרמז כי לא מדובר רק בעניין טכני אלא אולי ישראל אינה מוכנה עדיין לביקור כזה. כרגע נדמה שיש מבוכה בין הנשיא הרצוג לשר החוץ לפיד בעניין.

בתוך כך, אחד ההישגים שעשויים להיות לישראל מהביקור נוגע למפקדות הטרור של חמאס שיושבות בטורקיה. אחד מבכירי חמאס, סלאח אלערורי, מתכנן מאדמת טורקיה פיגועים נגד ישראלים והציפייה בישראל היא שארדואן יגרש את הבכירים ואת מפקדותיהם. הרצוג העלה את הסוגייה מול הנשיא הטורקי וגורמי ביטחון ישראלים העריכו שזה בר השגה ושפוליטית ארדואן יכול לעשות זאת. אם הנחת המודיעין נכונה, אז זה יקרה בתקופה הקרובה.