בנט על מות העיתונאית: "מצפה שהפלסטינים לא ישבשו את החקירה"

בדיון בנושא הקמת משמר לאומי-אזרחי, התייחס ראש הממשלה שוב למות העיתונאית אתמול ואמר כי "לצערי הרשות הפלסטינית מונעת כל אפשרות לחקירה משותפת או אפילו גישה לממצאים הבסיסיים הנדרשים כדי להגיע לאמת".  ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מוחמד אשתיה: "לא נעביר לישראל את הקליע שפגע בשירין"

זמן צפייה: 09:19

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (חמישי) שוב למות העיתונאית שירין אבו עאקלה בג'נין אתמול ואמר כי "יש לי ציפייה מהרשות הפלסטינית לא לעשות שום צעד לשיבוש החקירה או לזיהום תהליך החקירה בצורה שלא נוכל להגיע לחקר האמת".

את הדברים אמר בדיון בנושא הקמת משמר לאומי-אזרחי  שכינס. "לצערי הרשות הפלסטינית, בשלב הזה, מונעת כל אפשרות לחקירה משותפת או אפילו גישה לממצאים הבסיסיים הנדרשים כדי להגיע לאמת", אמר ראש הממשלה. "אני מכאן חוזר על הציפייה שלי לשיתוף פעולה פתוח, שקוף ומלא בממצאים".

1uyqyb
העיתונאית שירין אבו עאקלה וחמוש בג'נין

עוד הוסיף בנט כי "מכל מקום, הפעולות שלנו אל מול הטרור הפלסטיני יימשכו. אני אזכיר לכולם - אנחנו נמצאים בגל טרור שגבה חיים של 19 ישראלים. הטרוריסטים שיצאו בכוונת תחילה להרוג אזרחים, לא ביצעו חקירות על מה מדובר, היתה כוונת תחילה להרוג ישראלים".

בנושא הקמת המשמר הלאומי-אזרחי אמר: "אנחנו היום עושים צעד משמעותי נוסף בהקמת המשמר הלאומי-אזרחי, אולי אפשר לקרוא לזה "המשמר הישראלי". המטרה, כפי שאמר השר לביטחון הפנים כמה פעמים, 'הממשלה הזאת צריכה להיות ממשלת הבט"פ' - החזרת הביטחון. הדבר הזה יבוא לידי ביטוי בתקציב. אחד מיעדי התקציב המרכזיים זה החזרת הביטחון לרחובות ישראל". לדברי ראש הממשלה המשמר שיוקם מיועד למתן תחושת ביטחון בישראל בשגרה ובחירום חלק מלקחי מבצע שומר החומות.

בתוך כך, אמר ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מוחמד אשתיה, כי החקירה אודות מותה של שירין נמצא כעת בידי המומחים הפלסטינים והדגיש כי הדו"ח אודות מותה יהיה מוכן בקרוב. עוד הבהיר אשתיה כי הם לא יעבירו לידי ישראל את הקליע שפגע בשירין וציין כי ישראל היא האחראית למותה של שירין, מכיוון שהיא זו שנכנסה אל מחנה הפליטים ג'נין ופתחה בירי שם".