צוות השגרירות שב לישראל

אנשי השגרירות בירדן, בהם איש הצוות שנדקר וירה למוות בשני ירדנים, נכנסו לישראל. המאבטח הודה לנתניהו: "הרגשתי שמדינה שלמה מאחוריי"

זירת האירוע בירדן

לאחר יממה מתוחה עברו הערב (שני) אנשי הסגל בשגרירות ישראל בירדן במעבר אלנבי ונכנסו לישראל. בין אנשי הצוות שעברו את הגבול גם איש האבטחה אשר נפצע אתמול בדקירה במתחם השגרירות בעמאן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

זירת האירוע בירדן
זירת האירוע בירדן

בלשכת ראש הממשלה אמרו לאחר חזרתם של אנשי הסגל, בראשות השגרירה עינת שליין, כי שובם של השליחים התאפשר הודות לשיתוף פעולה הדוק בין ישראל וירדן במהלך היממה האחרונה. עוד נמסר כי ראש הממשלה שוחח עם השגרירה ואיש האבטחה לאחר שחזרו לארץ.

"ברוכה הבאה, את בארץ ישראל", אמר נתניהו לשגרירה, שהשיבה: "חצינו את הגבול ואנחנו אסירי תודה על כל המאמצים שהשקעתם כדי להביא אותנו הביתה".

שגרירות ישראל בירדן
שגרירות ישראל בירדן | צילום: רויטרס

נתניהו ענה לה "שמחים שחזרתם אלינו". לאחר מכן שוחח ראש הממשלה עם המאבטח, שאמר לו: "אני מרגיש בסדר גמור, באמת אסיר תודה על הכל. הרגשתי שהיום שמדינה שלמה מאחורינו. אחרי שאמרת לי שאחזור, הרגעת אותי וזה קרה ואני מודה לך מקרב לב. תודה רבה על המאמצים".

מוקדם יותר היום דווח כי עבדאללה מלך ירדן דרש מנתניהו את הורדת גלאי המתכות בהר הבית כתנאי להחזרת המאבטח הישראלי. מלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדיווח.

שוחחו הערב. נתניהו ועבדאללה
שוחחו הערב. נתניהו ועבדאללה | צילום: קובי גדעון, לע''מ

בשעות הבוקר הותר לפרסום אודות התקרית חמורה בשגרירות ישראל בירדן. אזרח ירדני שהגיע אתמול לביתו של אחד ממאבטחי השגרירות בעמאן תקף ודקר את הישראלי מאחור באמצעות מברג. המאבטח נפגע באורח קל.

האירוע הסתיים תוך זמן קצר - התוקף נורה למוות, כמו גם בעל הבית שנקלע למקום. משפחתו של הצעיר שנהרג דרשה היום להעמיד לדין את המאבטח ולגזור עליו גזר דין מוות.

הצעיר שדקר בירדן
הצעיר שדקר בירדן

האירוע התרחש אתמול בביתו של המאבטח בשעה שבמקום הוחלף הריהוט. מלבד הישראלי היו בבית שני פועלים ובעל הבית. אחד הפועלים התגנב מאחורי איש האבטחה והחל לדקור אותו באמצעות מברג. המאבטח קפץ לאחור, דרך את הנשק וירה, כשבמהלך הקפיצה לאחור הוא מעד ונפצע באורח קל.

איש האבטחה הגיב במהירות ונטרל את הפועל, שמת מפצעיו. במהלך האירוע נפצע גם בעל הבית וגם מותו נקבע תוך זמן קצר. לאחר התקרית הגיע המאבטח לשגרירות בעמאן מתוך ידיעה כי בתור דיפלומט ולפי אמנת וינה הוא חסין שם מחקירה וממעצר בהמשך.