אחרי גינוי הפיגוע בבני ברק – הרשות הפלסטינית מחריפה את הטון נגד ישראל

לאחר שאבו מאזן גינה את הפיגוע בבני ברק, בכירים ברשות התבטאו באופן תקיף נגד חיסול שלושת המחבלים סמוך לטולכרם. "לעצור את ההסלמה הישראלית - שמעוניינת להביא לפיצוץ המצב כדי לשרת את האינטרסים שלה"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בכינוס המועצה המרכזית של אש"ף
יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בכינוס המועצה המרכזית של אש"ף | צילום: רויטרס

דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הגיב היום (שבת) לחיסול שלושת המחבלים הלילה סמוך לטולכרם, והחריף את הטון נגד ישראל, לאחר שאבו מאזן גינה מוקדם יותר השבוע באופן חריג את הפיגוע בבני ברק.

הדובר אמר: "אנו מגנים את ההסלמה הישראלית, ישראל נושאת באחריות לתוצאות ההסלמה שלה". גם ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה הגיב באופן דומה: "אנו מגנים את חיסול הפלסטינים, ודורשים מישראל להפסיק את הפשעים ולהחזיר הגופות".

משרד החוץ הפלסטיני קרא לממשל האמריקני ולקהילה הבינלאומית להתערב "כדי לעצור את ההסלמה הישראלית". המשרד גינה את העובדה שישראל "הוציאה להורג" שלושה פלסטינים ו"חטפה את הגופות שלהם". עוד צויין בהודעת משרד החוץ הפלסטיני כי "ישראל מעוניינת להביא לפיצוץ המצב, כדי לשרת את האינטרסים שלה ואת פרויקט ההתנחלויות, תוך פגיעה במאמצים לרגיעה בחודש הרמדאן".

הבכירים הפלסטינים התייחסו לאירוע הלילה שבו נפצע לוחם ימ"מ באורח קשה ושלושה לוחמים נוספים נפגעו קל, בפעילות משותפת של צה"ל, ימ"מ ושב"כ. הכוח הגיע לבצע מעצר של שלושה מחבלים שנסעו ברכב סמוך לעראבה, בשטח שבין טולכרם לג'נין בצפון השומרון, ובעת ניסיון מעצרם בוצע ירי לעבר הכוח של הלוחמים, שהגיב באש ובתום קרב יריות השלושה חוסלו.

מוקדם יותר השבוע, אחרי הפיגוע הקטלני בבני ברק, שבו נרצחו חמישה בני אדם, יו"ר הרשות הפלסטינית גינה את המעשה באופן חריג, ואמר כי הוא "מקווה שלא ינצלו את הפיגוע כדי לבצע עוד תקיפות ופלישות לשטחים".