זה המאבטח שירה למוות בשני ירדנים

הותר לפרסום: זיו מויאל הוא המאבטח משגרירות ישראל בעמאן שירה למוות בצעיר הירדני שתקף אותו במברג ובבעל הדירה שהיה במקום

פגישת ראש הממשלה והמאבטח
פגישת ראש הממשלה והמאבטח | צילום: חיים צח, לע"מ

הבוקר (שני) הותר לפרסום כי זיו מויאל, בן 28, הוא המאבטח הישראלי שירה למוות בצעיר ירדני שניסה לדקור אותו באמצעות מברג ובבעל הבית שנכח בדירתו בעמאן. פרטיו הותרו לפרסום על-ידי הצנזורה בעקבות חשיפת צילום תעודת הזהות הדיפלומטית שלו על ידי העיתון "אל-ע'ד" הירדני.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

תמונתו של מויאל
תמונתו של מויאל

ברשתות החברתיות פורסמה תעודת הדיפלומט שהחזיק מויאל בעת שהותו בירדן. מהתעודה שהונפקה על ידי משרד החוץ הירדני עולה כי מויאל הוגדר כ"נספח" וכי תוקף התעודה היה עתיד לפוג באמצע החודש הבא.

ביום שישי האחרון פורסם כי בנוסף לתשאול אותו עבר מויאל עם חזרתו לארץ, משרד החוץ צפוי לפתוח בהליך בדיקה רשמי של התקרית. "בהתאם להליכים המשפטיים המקובלים במקרים כאלה", נמסר בהודעת המשרד.

בשבוע שעבר מתח המלך עבדאללה ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא להעמיד לדין את המאבטח הישראלי. המלך ביקר את ההתנהלות של נתניהו סביב המשבר וטען כי הוא "מלבה אש".

הדוקר הירדני וזירת האירוע
הדוקר הירדני וזירת האירוע

המלך הירדני המשיך ותקף את דרך קבלת ההחלטות של ראש הממשלה במהלך המשבר הדיפלומטי עם הממלכה. "ההתנהגות של נתניהו הייתה פרובוקטיבית בכל החזיתות, הרתיחה אותנו ותדלקה את הקיצוניים", אמר המלך. "הדרך בה הישראלים תפעלו את המשבר תשפיע באופן ישיר על יחסינו עם ישראל".

[brightcove_iframe video_id='mivzak8_vtr2_n20170731_v1' autoplay='0' credit='' desc='מבזק השעה 08:00' kid='' duration='0'']