דיווח: משלחת סודנית ביטחונית ביקרה בחשאיות בישראל

על פי הדיווח בערוץ הסעודי "אלערביה" הצדדים דנו ביחסים בין המדינות. מקורות צבאיים מסרו לאתר "אלסודאני" כי בראשות המשלחת עמד פריק עבד אלרחים דקלו חמידתי, מפקד כוחות ההתערבות המהירה

מנופפים בדגל סודן
מנופפים בדגל סודן | צילום: רויטרס

משלחת סודנית ביטחונית צבאית ביקרה בישראל בחשאיות למשך יומיים, כך דווח היום (שישי) בערוץ הסעודי "אלערביה". על פי הדיווח הצדדים דנו ביחסים בין המדינות. מקור צבאי יודע דבר אמר לאתר "אלסודני" כי בראש המשלחת הסודנית עמד פריק עבד אלרחים דקלו חמידתי, מפקד כוחות ההתערבות המהירה.

בחודש שעבר השתלטו הרשויות בסודן על נכסים של ארגון חמאס במדינה, אשר שימשו לאורך השנים את ארגון הטרור לצורכי מימון. לפי הדיווח שפורסם ברויטרס, המהלך חשף את עומק הקשר בין משטרו של שליט סודן לשעבר, עומר אל באשיר, לבין חמאס.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מהתפרצות הר געש ועד קפטן קירק בחלל: מסביב לעולם בשתי דקות

הוועדה אישרה את מינוי ראש השב"כ: "לא נמצא פגם בטוהר מידותיו"

בית המשפט התיר תפילה שקטה בהר הבית, בר לב: "שינוי מסוכן"

במהלך השנים השתמש חמאס בסודן כבסיס למגורים עבור אנשיו, מקור לגיוס כספים וכגשר להעברת נשק ומימון מאיראן לרצועת עזה. לדברי גורמים שהיו מעורבים בפירוק ותקופת המעבר לאחר שלטונו של באשיר, הנכסים כללו נדל"ן, מניות של חברות ואף מלון במיקום מרכזי בבירה חרטום. כמו כן, בין הנכסים היו גם משרד להמרת כספים, תחנת טלוויזיה ושטחי חקלאות נרחבים במדינה האפריקנית.