ביידן מגיע לרשות הפלסטינית: "אפס ציפיות"

הפלסטינים השלימו את ההכנות לקראת ביקור נשיא ארה"ב שיגיע למזרח ירושלים ומשם ייפגש עם אבו מאזן ויבקר בכנסיית המולד בבית לחם. גורמים פלסטינים בכירים לא מתרגשים: "לא מצפים למשהו דרמטי"

מפגינים פלסטינים נגד ביקורו של ביידן
מפגינים פלסטינים נגד ביקורו של ביידן | צילום: פלאש 90

התחנה האחרונה בביקור של ביידן לפני המראתו לסעודיה: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יגיע הבוקר (שישי) לרשות הפלסטינית ויחל את ביקורו במזרח ירושלים. משם הוא יגיע לפגישה עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן בבית לחם ויסיים בכנסיית המולד. לקראת השעה 13:00 צפוי ביידן להגיע לנתב"ג ולעזוב את ישראל בדרכו לסעודיה.

בבית לחם הושלמו ההכנות לקראת הביקור. אלפי אנשי ביטחון סמויים וגלויים, אמריקנים ופלסטינים, נמצאים בעיר ומסביבה כדי לאבטח את הביקור שיכלול גם ביקור של נשיא ארה"ב, כאמור, בכנסיית המולד.

כוחות ביטחון פלסטינים מתכוננים להגעת ביידן לרשות הפלסטינית
כוחות ביטחון פלסטינים מתכוננים להגעת ביידן לרשות הפלסטינית | צילום: ויסאם חשלמואן, פלאש 90

ברשות הפלסטינית מצננים את ההתרגשות מהביקור. "יש לנו אפס ציפיות מביקור ביידן", אמרו גורמים פלסטינים בכירים. "האמריקנים הבטיחו מחוות נוספות לפלסטינים ואנו לא מצפים למשהו דרמטי".

מחאה גם בדמות שריפת דגל ארה''ב בבית לחם
מחאה גם בדמות שריפת דגל ארה''ב בבית לחם | צילום: פלאש 90

גם ביום השלישי לביקורו של ביידן בישראל צפויים שיבושי תנועה בירושלים, ולפני שהנשיא האמריקני יגיע לבית לחם ייסגרו לתנועה הרחובות הסובבים את מלון המלך דוד והרחובות המובילים לבית החולים בהר הזיתים, שבו ייבקר ביידן.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1407222144' autoplay='0' credit='' desc='זה מה שצפוי היום בחסימות הכבישים' poster='' kid='1_op1ohve0' duration='']

גם שדרות בר-לב ייחסמו לתנועה עד הצהריים, ומהשעה 12:00 ייחסמו הרחובות חטיבת ירושלים ודרך חברון בשני הכיוונים, בזמן שפמליית הנשיא תעשה את דרכה עד למעבר רחל, בדרך לבית לחם. מיד לאחר מכן תתחיל שיירת המכוניות בנסיעתה לנמל התעופה בן גוריון, והפעם, בניגוד לתחזיות – כביש 1 לא ייחסם לתנועה.