רוסיה מחריפה את הטון: "התקיפות האלימות של ישראל חייבות להיפסק"

פרסום ראשון: במשרד החוץ מודאגים מהחרפת הטון הרוסי נגד ישראל, שבא לידי ביטוי אתמול במהלך דיון במועצת הביטחון של האו"ם בעניין התקיפות בסוריה - שהתקיים לבקשת רוסיה. גורם מדיני לחדשות 13: "עוקבים אחרי המשך הצעדים הרוסיים מקרוב"

זמן צפייה: 01:33

פרסום ראשון: מועצת הביטחון של האו"ם דנה אתמול, לבקשת רוסיה, בסוגיית התקיפות בסוריה בעת האחרונה - המיוחסות לישראל לפי פרסומים זרים. לחדשות 13 נודע הערב (שישי) כי ממברק שנשלח למשרד החוץ בתום הדיון הסגור הזה, בירושלים למדים שישנה החרפה של הטון הרוסי כלפי ישראל.

הנציג הרוסי בדיון אמר כי "התקיפות האלימות מצד ישראל משפיעות על האזור כולו וחייבות להיפסק. המעשים החד צדדיים של ישראל משפיעים על האזור כולו. מועצת הביטחון צריכה לפעול להעברת מסר ברור לישראל בנושא".

בירושלים מאמינים כי ישנה אפשרות שרוסיה תנסה לקדם תוצר ממשי - החלטה - נגד ישראל במועצה. גורם מדיני אמר לחדשות 13: "לא צפינו את הבקשה הרוסית לדיון - מדובר בהחרפה מדודה של הטון הרוסי כלפי ישראל. אנחנו עוקבים אחרי המשך הצעדים הרוסים מקרוב".

דיון מועצת הביטחון של האו''ם על הר הבית
דיון מועצת הביטחון של האו''ם | צילום: רויטרס

הדיו התקיים על רקע המהלכים הישראליים האחרונים לסיוע לאוקראינה - בהם מתן רישיונות לייצוא ביטחוני לקייב. המהלכים לא מתקבלים באהדה במוסקבה, אך לפי ההערכות, הדעות במשרד החוץ חלוקות האם המהלכים הרוסים מגיעים בעקבות הצעדים הישראליים הללו או מתוך איזושהי מחויבות לסורים. כאמור, בישראל, מזהים החרפה בטון הרוסי.