ברקע המתיחות: שגריר ישראל במוסקבה נפגש עם סגן שר החוץ הרוסי

פרסום ראשון: השגריר אלכס בן צבי נפגש עם סגן השר מיכאיל בוגדנוב, וגורמים ישראלים אישרו כי סוגיית הסוכנות היהודית עלתה במהלך השיחה בין השניים. במקביל, המשלחת הישראלית קיימה היום פגישות במשרד המשפטים הרוסי, גורם ישראלי כי אין שינוי בעמדה הרוסית וכי יש צורך בהתערבות של הדרג המדיני

שגריר ישראל במוסקבה אלכס בן צבי וסגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב
שגריר ישראל במוסקבה אלכס בן צבי וסגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב | צילום: מתןך טוויטר

פרסום ראשון: ברקע המתיחות מול רוסיה, שגריר ישראל במוסקבה אלכס בן צבי נפגש היום (שני) עם סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב, וגורמים ישראלים אישרו כי סוגיית הסוכנות היהודית עלתה במהלך השיחה בין השניים.

במקביל לפגישה, המשלחת הישראלית של המשפטנים שנמצאים במוסקבה קיימה היום פגישות במשרד המשפטים הרוסי, ובסופן אמר גורם ישראלי כי אין שינוי בעמדה הרוסית וכי יש צורך בהתערבות של הדרג המדיני.

מטה הסוכנות היהודית במוסקבה
מטה הסוכנות היהודית במוסקבה | צילום: רויטרס

כזכור, המשלחת המשותפת למשרד רה"מ, משרד החוץ, משרד המשפטים ומשרד הקליטה יצאה בשבוע שעבר לרוסיה, לאחר שנדחתה עד שהצליחו לתאם את הגעתה מול הרוסים, והיא מקיימת במוסקבה פגישות סביב הדיון המשפטי ברוסיה על הסוכנות היהודית.

בינתיים, בישראל נערכים לאפשרות שפעילות הסוכנות אכן תהיה בסכנה, ואולי אפילו תופסק בקרוב, ולכן גיבשו בקרב אנשי הסוכנות מסמך לדרג המדיני ובו מספר חלופות באשר להמשך הפעילות של הסוכנות בכל זאת, בהן העברת סמכויות לארגון נתיב ומתן אפשרות למי שרוצה לעלות לישראל מבלי לעבור דרך נתיב.