רה"מ נתניהו והנשיא טראמפ ידונו בתהליך השלום

אחרי הצהרתו של טראמפ בנוגע להרחבת ההתנחלויות, דובר הבית הלבן מבהיר כי הנשיא שואף לקידום התהליך המדיני והבהיר: "הרחבת הבנייה ביו"ש אינה מועילה"

ארכיון (קובי גדעון לע״מ)

דובר הבית הלבן שון ספייסר אמר אמש (שישי) כי נתניהו וטראמפ ידונו במהלך פגישתם הקרובה בנוגע לתהליך השלום והמצב המדיני. בתדרוך לעיתונאים אמר ספייסר כי "הנשיא טראמפ מחויב לשלום - זו מטרתו".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"אני חושב שכשהנשיא וראש הממשלה נתניהו ייפגשו כאן ב-15 בחודש הם כמובן ידונו בכך", אמר ספייסר לאחר שנשאל בנוגע להצהרת טראמפ בנוגע להתנחלויות. "בסופו של דבר המטרה היא שלום. בזה הם ידונו בפגישתם".

ספייסר שב והבהיר את עמדתו של הנשיא טראפ לפיה בנייה של התנחלויות חדשות - עלולה לשמש מכשול לתהליך. "אנחנו לא חושבים שקיומן של ההתנחלויות מכשיל את השלום, אבל אני חושב שבנייתן או הרחבתן של ההתנחלויות הקיימות אינה נכונה".

דבריו של ספייסר באים אחרי שהבית הלבן פרסם הודעה לפיה "בנייה ישראלית של התנחלויות או הרחבת התנחלויות קיימות עשויה לפגוע בתהליך השלום עם הפלסטינים".

"בשעה שאנחנו לא מאמינים שההתנחלויות הקיימות מהוות מחסום בדרך לשלום, בנייתן של התנחלויות חדשות או הרחבת התנחלויות קיימות עשויה לא לתרום להשגת מטרה זו", נכתב בהצהרה של הבית הלבן.

עוד נכתב כי בממשל טראמפ "לא ננקטה עמדה רשמית בנושא מפעל ההתנחלויות" וכי הנשיא מצפה לשיחתו עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו שצפויה להתרחש בוושינגטון בהמשך החודש.

הצהרה זו מגיעה לאחר שהעיתון הישראלי ה"ג'רוזלם פוסט" פרסם כתבה לפיה ניתן לפרש דברים של בכיר בבית הלבן, לפיהם טרמאפ "תומך בפתרון שתי המדינות". עוד נטען בעיתון כי טראמפ לא מרוצה מהעובדה שנתניהו לא התייעץ עם הבית הלבן, לפני שהצהיר על כוונתו להקים 5,500 יחידות דיור חדשות בשטחים.