ערב הקמת הממשלה: האזהרה הישראלית לרשות הפלסטינית

פרסום ראשון: נראה כי עוד לפני שהקים נתניהו את ממשלתו השישית, העימות הראשון עם הפלסטינים כבר קרוב, לאחר שברשות הודיעו שהם מתכוונים לקדם הצעה נגד ישראל באו"ם - מה שעלול לסכן משפטית גורמי ביטחון ישראליים. בישראל מזהירים כי העיתוי הפוליטי יפגע משמעותית ביכולת לקדם מהלכים לרווחת הרשות ויוביל להסלמה

זמן צפייה: 01:17

פרסום ראשון: במערכת הביטחון ובמשרד החוץ מנסים לבלום הצעה הפלסטינית שתעלה לדיון באו"ם בסוף השבוע, ותדרוש ממבית הדין הבינלאומי בהאג להציג חוות דעת האם "הכיבוש הישראלי" כלשונם, הוא חוקי- כך פורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית. בישראל רואים את המהלך ככזה שיש לו אמירה בינלאומית מאוד משמעותית, והוא יכול גם לסכן משפטית גורמי ביטחון. עוד נודע כי האמריקנים מעורבים בנושא ומנסים לטרפד את ההצעה הפלסטינית.

בכירים ישראלים שוחחו עם שני בכירים בסביבתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן - חוסיין א-שייח' ומג'אד פראג'. בשיחות הללו, שנערכות בימים האחרונים, ישראל למעשה מזהירה את הרשות ממה יקרה אם המהלך הזה יקודם, כשברקע הקמתה של ממשלת ימין, עם גורמים קיצוניים בה.

בין היתר נאמר בשיחות כי העיתוי הפוליטי, ערב הקמת ממשלה חדשה, יפגע משמעותית ביכולת לקדם מהלכים לרווחת הרשות הפלסטינית, היות והממשלה שתקום לא תוכל להבליג על מהלך שכזה. בתוך כך, בישראל מביעים באותן שיחות עם בכירי הרשות חשש שהדבר הזה יוביל להסלמה בשטח, סוגייה שעלתה גם בדיונים הביטחוניים שנערכים בימים האחרונים.

התשובה של מקורבי אבו מאזן היא שהמהלך הזה מגיע, בין היתר, בעקבות מותם של פלסטינים רבים בתקופה האחרונה מירי צה"ל, כמו גם עליה בפשיעה הלאומנית היהודית. ההערכה בישראל היא שהפלסטינים לא ירדו מהעץ ושלא יצליחו לשכנע אותם לסגת מקידום המהלך הבינלאומי - גורם מדיני אומר לנו הערב: "זה יכריח את הממשלה אצלנו להקשיח עמדות ויהיו גורמים בממשלה שרק ישמחו להקשיח עמדות".