עזה: השליח הקטרי יגיע היום עם מענק הסיוע לתושבי הרצועה

לפי מתווה הסיוע החדש, עליו הסכימו ישראל וקטר, לא יחולקו כספים במזומן ברצועה אלא כרטיסים נטענים שיאפשרו לתושבי עזה לקנות מזון ומצרכי יסוד. כל משפחה נזקקת תקבל 100 דולר

זמן צפייה: 02:34

השליח הקטרי מוחמד אלעמאדי צפוי להגיע הערב (חמישי) לרצועת עזה עם מענקי הסיוע הכלכלי של מדינתו לתושבי הרצועה. השליח הקטרי יגיע לאחר שהושג סיכום, המקובל על ישראל, על חידוש העברת הכסף הקטרי לרצועה. מדובר בפעם הראשונה שיגיע הסיוע הכספי הקטרי לרצועת עזה מאז הוקמה ממשלת בנט.

ההחלטה בנושא התקבלה לאחר דיונים בין ישראל, קטר והאו"ם, ולפיה לא יחולקו כספים במזומן ברצועת עזה אלא כרטיסים נטענים שיאפשרו לתושבי הרצועה לקנות מוצרי מזון ומצרכי יסוד. לפי הוועדה הקטרית לשיקום הרצועה, צפויות כמאה אלף משפחות עזתיות לקבל כרטיסים הטעונים בסכום של 100 דולר עבור כל משפחה.

כזכור, לאחרונה אישר שר הביטחון בני גנץ את המנגנון החדש המיועד להעברת כספים קטאריים לרצועת עזה. לדבריו, "החלטנו לשנות ולשפר את מנגנון העברת הסיוע ההומניטרי של קטר לתושבי הרצועה, וזאת בכדי לוודא שהכסף מגיע למי שבאמת נזקק לו. אני מבקש להודות לקטר שלוקחת על עצמה תפקיד חיובי באזור".

עיקרי ההסכם הוא כי יופעל מנגנון במסגרתו לא יועבר יותר כסף מזומן לרצועת עזה באופן שישרת את ארגון החמאס. במקום זאת, הכסף יועבר באמצעות העברה בנקאית מקטר לחשבון האו"ם בניו יורק, ומשם לבנקים ברמאללה ולאחר מכן לסניף הבנק ברצועת עזה. תוכנית סיוע המזון העולמית של האו"ם תנפיק כרטיסים ייעודיים למשיכת כספים, שיחולקו שמית לתושבי עזה הנזקקים לפי רשימה שאושרה על ידי מערכת הביטחון הישראלית.

בתןך כך, כלי שיט פלסטיני חדר הבוקר לשטח האסור לכניסה לדיג בצפון רצועת עזה, תוך הפרת ההוראות הביטחוניות. לוחמי זרוע הים של צה"ל כרזו לעברו, ומשלא נענה לקריאות, הלוחמים ביצעו ירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. לפי דיווחים פלסטינים, הדייג נפצע בפלג גופו התחתון.