אחרי שתקף את האריס - השר כהן הבהיר: "ידידה של ישראל"

סגנית נשיא ארה"ב נאמה באירוע לציון יום העצמאות ה-75 של ישראל בוושינגטון - והתייחסה למהפכה המשפטית. שר החוץ תקף: "מעריך שלא קראה את החוק". שגריר ארה"ב בישראל ניידס: "תומכת גדולה של ישראל". זמן קצר לאחר מכן - כהן הבהיר: "יש לי הערכה רבה לארה"ב ולהאריס, הרפורמה היא נושא פנים-ישראלי"

טום ניידס, קמלה האריס ושר החוץ אלי כהן
טום ניידס, קמלה האריס ושר החוץ אלי כהן | צילום: סיוון שחור, נועם ריבקין פנטון' פלאש 90

נמשך העימות הדיפלומטי בין ירושלים לוושינגטון על רקע דבריה של סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס בנוגע למהפכה המשפטית. אחרי ששר החוץ אלי כהן תקף את האריס, שאמרה באירוע לרגל חגיגות יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל בוושינגטון כי "ישראל צריכה מערכת משפט עצמאית" - הגיב השגריר בישראל טום ניידס ואמר: "סגנית הנשיא אמרה את מה שהממשל האמריקני אומר בכל הזדמנות. עצם העובדה שהגיעה לאירוע מדברת בעד עצמה. היא תומכת גדולה של ישראל". זמן קצר לאחר מכן פרסם השר כהן הבהרה: "יש לי הערכה רבה לבעלת בריתנו ארה״ב ולסגנית הנשיא האריס ידידה גדולה של ישראל. הרפורמה המשפטית היא נושא פנים-ישראלי הנמצא בתהליך גיבוש והידברות, מדינת ישראל תמשיך להיות דמוקרטית וליברלית כפי שתמיד הייתה".

מוקדם יותר, כאמור, תקף כהן את האריס בריאיון לכאן רשת ב': "אם תשאל אותה מה מפריע לה ברפורמה המשפטית, היא לא תדע למנות אפילו סעיף אחד שמפריע לה. אני מעריך שהיא לא קראה את החוק".

האריס נאמה כשבקהל נכח יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן, שנצפה כשהוא מתעלם מדבריה, מפנה גב לבמה ואף מצלם סלפי בהפגנתיות. בקטע שתועד הוא נראה אומר לאדם מסוים: "באה אליי איזו מישהי, אומרת לי - 'אף אחד לא הזמין אותך לפה, אמרו לך לא לבוא'. תגידי לי, את דפוקה? מי את? היא בטוחה שהמדינה שלה".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-daily-news-with-almog-boker-clips-part-0406231605' autoplay='0' credit='תנועת UnXeptable' desc='ח"כ רוטמן באירוע בוושינגטון ' poster='' kid='1_4c6aoz0o' duration='202']

משגרירות ארצות הברית נמסר בתגובה: "רוטמן נכנס לאירוע לאחר שהגיעה בקשה ברגע האחרון ממשרד החוץ".

מתנועת המחאה בארה"ב, UnXeptable, נמסר: "אוי לבושה. רוטמן לא מפסיק לייצר סביבו מבוכה. היחס של רוטמן לסגנית הנשיא והמסר החד שהעבירה האריס מעל הבמה הם רק עוד אבן דרך בדרדור יחסי ממשל ארה"ב עם ממשלתו של נתניהו שגוררת את ישראל לאסון דיפלומטי עם בעלת הברית החשובה והטובה ביותר של ישראל".