פסגת הנגב של שרי החוץ: ברית אסטרטגית אופרטיבית נגד איראן

יאיר לפיד יארח השבוע את הוועידה בה ישתתפו נציגים מארה"ב, מצרים, האמירויות, בחריין ומרוקו, ובפעם הראשונה האמריקנים מגיעים לפסגה כזו רק כמשתתפים. החזון הישראלי, לו שותפים הגורמים הסוניים המתונים, הוא רישות המזרח התיכון במערכות גילוי והתראה מפני טילים, רקטות ומל"טים איראניים

זמן צפייה: 05:03

שר החוץ יאיר לפיד יארח החל ממחר (ראשון) את "פסגת הנגב", בה ישתתפו שרי החוץ של ארצות הברית, מצרים, איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו. גורמים במפרץ אומרים שמטרת הפסגה היא לייצר ברית אסטרטגית אופרטיבית נגד איראן.

שרי החוץ הערביים יאמרו לבלינקן כי איראן מהווה סכנה גדולה, וכי המדיניות של ארצות הברית בנושא רופסת. בפעם הראשונה, האמריקנים מגיעים לפסגה שכזו כמשתתפים, אך לא הם אלה שבזכותם מתקיימים המגעים. לפחות לשלוש מתוך ארבע המשתתפות יש אינטרס ברור לגבי הסכם הגרעין, ואם בלינקן יהיה כן עם המשתתפים, הוא יודה כי כבר השבוע ההסכם ייסגר.

בלינקן ידבר גם על מי שלא נמצא בחדר - הפלסטינים. מבחינתו, הביקור הזה חשוב כדי לשמור את פתרון שתי המדינות בחיים, ולכן הוא גם ייסע לפגוש את אבו מאזן ברמאללה לאחר מכן. בלינקן היה מאוד שמח אם אבו מאזן היה מוזמן לפסגה, אך בקונסטלציה הפוליטית הנוכחית זה לא אפשרי.

במערכת הביטחון כבר נערכים ליום שאחרי הסכם הגרעין. החזון הישראלי, לו שותפים הגורמים הסוניים המתונים, הוא רישות המזרח התיכון במערכות גילוי והתראה מפני טילים, רקטות ומל"טים איראניים, וגם על זה ידברו בפסגת הנגב.