דיווח: א-סיסי מוביל מהלך לחידוש שיחות השלום בין ישראל לרש"פ

מקורות ערביים טוענים כי היוזמה של נשיא מצרים תכלול סעיפים הקשורים לכל הסוגיות המרכזיות שבמחלוקת, ובקהיר מתכוונים להאיץ את השיחות עם הגורמים הנוגעים בדבר כבר בימים הקרובים

אבו מאזן וא-סיסי
אבו מאזן וא-סיסי | צילום: סוכנות הידיעות "וואפה"

היומון הבין-ערבי "א-ראי אליום" חשף היום (ראשון) כי ישנם מהלכים מצריים שמטרתם להחיות מחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, אשר תקוע מאז שנת 2014. על פי מקורות ערביים רמי דרג, שיחות בנושא יחלו בימים הקרובים, בהוראה ישירה של הנשיא המצרי עבד אל-פתאח א-סיסי.

לפי הדיווח, מנגנון המודיעין המצרי, בשיתוף פעולה עם גורמים ערביים ואירופים, מתכונן להניח את טביעות האצבע האחרונות על "יוזמת שלום חדשה", ולהציגה באופן רשמי לגורמים הנוגעים בדבר. המקורות הוסיפו כי היוזמה שבושלה על אש קטנה במודיעין המצרי תראה אור בימים הקרובים, וכי קהיר מתכוננת לארח ביקורים רבים של גורמים ישראלים, פלסטינים, אמריקנים ואירופים, כדי לבחון את היוזמה לפני שתוצג רשמית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הפרקליטות הגישה אישום חדש נגד זדורוב – קרבצ'נקו בין העדים

בנט: "יש מי שמנסים להשתמש בצה"ל למטרות פוליטיות ציניות"

ערב ראש השנה: אוכלוסיית ישראל גדלה ל-9.39 מיליון אזרחים

המקורות הערביים הבהירו כי קהיר תאיץ את מהלכיה ושיחותיה עם הגורמים הנוגעים בדבר, ובראשם הישראלים והפלסטינים, על מנת לערוב להצלחת היוזמה, שמכילה סעיפים נוקשים, ברורים וברי ביצוע בשטח, וקשורים כולם לסוגיות המרכזיות שבמחלוקת - גבולות, ביטחון, ירושלים, וכן הפליטים והאסירים הפלסטינים.

המקורות הוסיפו כי קהיר תארח החל מהשבוע הבא פגישות חוזרות ונשנות עם גורמים ערביים ובינלאומיים, במטרה לגייס תמיכה למהלכיה. עוד דווח כי בפסגה המשולשת שנערכה בשבוע שעבר בקהיר, בין אבו מאזן, עבדאללה מלך ירדן וא-סיסי, הוסכם על קביעת מנגנון ברור, שיחייב את ישראל להתייחס ליוזמה, ולבצע את סעיפיה, בהנחה שיוסכם עליה באופן רשמי.

כזכור, בשבוע שעבר נפגש שר הביטחון בני גנץ עם אבו מאזן, בפגישה ראשונה של בכיר מהדרג הממשלתי בישראל עם יו"ר הרשות הפלסטינית מאז 2010. השניים דנו בעיצוב המציאות הביטחונית, האזרחית והכלכלית ביו"ש ובעזה. מאוחר יותר דווח כי ראש הממשלה נפתלי בנט היה אמור להשתתף בפסגה מרובעת במצרים יחד עם אבו מאזן, א-סיסי והמלך עבדאללה, אך מלשכת בנט הכחישו את הדיווח.