ברוסיה טוענים: "פירוק הסוכנות לא קשור לבריחת המוחות"

דוברו של הנשיא פוטין אמר כי בניגוד לטענות במסמך הרשמי שנשלח לישראל לפירוק הסוכנות היהודית ברוסיה שנחשף בחדשות 13, ההליך המשפטי "נגרם מהפרה של החוקים הרוסיים". במקביל, סגן שר החוץ הרוסי נפגש עם השגריר הישראלי במוסקבה

זמן צפייה: 01:14

דמיטרי פסקוב, הדובר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר היום (שישי) לתקשורת הרוסית כי "ההליך המשפטי לפירוק הסוכנות היהודית אינו קשור למניעת בריחת המוחות", כפי שנטען אמש במסמך רשמי של משרד המשפטים הרוסי, אלא "נגרם מהפרה של החוקים הרוסיים". פסקוב הוסיף כי מי שדורש לדעת מה הסיבות המדויקות, יכול לפנות למשרד המשפטים הרוסי.

אמש כאמור דווח כי משרד המשפטים הרוסי פתח בהליכים להפסקת פעילות הסוכנות היהודית בשטח המדינה, בישראל מבינים שהאירוע הזה עולה מדרגה ועלול להפוך למשבר דיפלומטי של ממש.

דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב
דובר הנשיא פוטין, דמיטרי פסקוב | צילום: רויטרס

במסמך רשמי שהועבר מרוסיה לישראל בשבועות אחרונים הם מסבירים מדוע הם רוצים להפסיק את פעילות הסוכנות היהודית. "לאחר בדיקה שבוצעה בקרב פעילות הסוכנות", נכתב במסמך, "עלה כי מתבצע תעדוף בעליה של אזרחי רוסיה אשר עובדים בתחום המדע ועסקים ועזיבתם את רוסיה מפחיתה באופן משמעותי את הפוטנציאל המדעי ועסקי של רוסיה".

כלומר, הרוסים למעשה באים בטענות נגד ישראל על גניבת מוחות. עוד נכתב במסמך הרשמי: "הוועדה הגיעה למסקנה כי יש לבטל את הארגון בהליך משפטי - בעקבות הפרות בוטות של חוקי המדינה".

עולות מברית המועצות לשעבר בחגיגות 25 שנים לעלייה מברית המועצות, ארכיון
עולות מברית המועצות לשעבר בחגיגות 25 שנים לעלייה מברית המועצות, ארכיון | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

במקביל, סגן שר החוץ הרוסי לענייני המזרח התיכון וצפון אפריקה, מיכאיל בוגדנוב, נפגש היום עם השגריר הישראלי ברוסיה, אלכסנדר בן צבי. זאת, לפי הדיווח, לבקשתו של השגריר. במהלך הפגישה, השניים שוחחו על כמה נושאים אקטואליים שעל סדר היום הבילטרלי בין המדינות, ובנושאים אזוריים בינלאומיים מרכזיים בדגש על המצב בסוריה.