בכיר פלסטיני: מסרבים לבקשת ישראל לקיים חקירה משותפת על מות העיתונאית

השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח', כתב בחשבון הטוויטר שלו כי ישראל ביקשה את העברת הקליע שנשלף מגופתה של עיתונאית "אל-ג'זירה" שנהרגה בג'נין אך ברשות סירבו לשתף פעולה, והוסיף כי "הדגשנו כי נסיים את חקירתנו באורח עצמאי"

זמן צפייה: 04:16

לאחר בקשתה של ישראל לחקירה משותפת של הריגתה של עיתונאית "אל-ג'זירה" שירין אבו עאקלה אתמול בג'נין, הבוקר (חמישי) מסר הבכיר הפלסטיני חוסיין א-שייח', המשמש כיום כשר לעניינים אזרחיים ברשות וכיו"ר הוועד הפועל של אש"ף, כי הפלסטינים סירבו לבקשה הישראלית.

"ישראל ביקשה חקירה משותפת וכן את העברת הקליע שרצח את העיתונאית שירין", כתב א-שייח' בחשבון הטוויטר שלו, "ואנו סירבנו לכך והדגשנו כי נסיים את חקירתנו באורח עצמאי ונודיע למשפחתה, לארצות הברית וקטר וכל הגורמים הרשמיים על תוצאות החקירה בשקיפות רבה. כל הסימנים, הראיות והעדויות מצביעים על רציחתה על ידי יחידות ישראליות מיוחדות".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן צפוי להשתתף היום בטקס הלווייתה של אבו עקלה ברמאללה, כאשר לאחר מכן תתקיים ההלווייה עצמה, אך עדיין לא ברור אם היא תיערך היום או מחר.

Whatsapp Image 2022 05 11 At 2
עיתונאים לבנונים מניפים תמונות של שירין אבו עאקלה מול בניין האו''ם בביירות

גורם ביטחוני אמר אמש כי מתאם הפעולות בשטחים פנה בבקשה לקבל את הקליע שנמצא בגופה של העיתונאית, במטרה לערוך בו בדיקה פורנזית בניסיון להתחקות אחר מקור הירי. מתוך רצון לשקיפות ופתיחות, ישראל הציעה לנציג הרשות הפלסטינית וכן לנציג אמריקאי להיות נוכחים בתהליך הבדיקה.

Vlrxkk
העיתונאית שירין אבו עאקלה

אבו עאקלה נהרגה אתמול בבוקר במהלך מבצע מעצרים שערך צה"ל בג'נין. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי "אנו מביעים את צערנו על מותה של העיתונאית, רואים חשיבות רבה בחופש העיתונות ופועלים לשמרו. לצד זאת, נדגיש כי יש לנקוט משנה זהירות בכניסה ובשהייה במרחבים בהם מבוצע ירי על ידי גורמי טרור או בסביבתם".