המחווה הישראלית: אושר רישום של אלפי פלסטינים כאזרחי הרש"פ

4,000 פלסטינים בסך הכול יירשמו במרשם האוכלוסין הפלסטיני וכתוצאה יוכלו לבקש בעתיד לקבל אישור לעבוד בישראל. המחווה היא חלק מהנחיית שר הביטחון גנץ לקדם צעדים כלכליים-אזרחיים מול הרשות

חייל במחסום חווארה
חייל במחסום חווארה | צילום: רויטרס

ממשיכים במחוות לרשות הפלסטינית: בהמשך להנחיית שר הביטחון בני גנץ לקידום צעדים אזרחיים וכלכליים ביהודה ושומרון, ובתום עבודת מטה שהתקיימה בנושא ביחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים, אושרו עדכונים ברישומם של כ-4,000 פלסטינים במרשם האוכלוסין הפלסטיני.

המשמעות היא שאותם אלפי פלסטינים שמעמדם יעודכן, יוכלו בעתיד לבקש אישור לעבוד בשטח ישראל. הבוקר הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, על המהלך לנציגי הרשות הפלסטינית כי אושרו 1,200 בקשות לרישום אוכלוסין ברשות הפלסטינית של תושבים פלסטינים המתגוררים בשטחי יהודה ושומרון שנים רבות אשר אינם רשומים במרשם האוכלוסין הפלסטיני ("חסרי תיעוד").

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שקד נגד לפיד: "תיוג של ציבור כמתנקשי הדמוקרטיה – עוול נוראי"

תקרית חמורה: 8 חיילים נפצעו בקטטה בחדר אוכל במוצב

רעידת אדמה באזור איי יוון הורגשה גם בישראל

בנוסף, יתאפשר שינוי כתובת ל-2,800 פלסטיניים - הרשומים במרשם האוכלוסין הפלסטיני - אשר נולדו ברצועת עזה ועברו להתגורר בשטחי יהודה ושומרון לפני שנת 2007. עזתים שעברו מהרצועה לגדה אחרי 2007, לאחר ההפיכה של חמאס ברצועה, לא כלולים אלא רק לפני. המחווה אינה כוללת מגיעים מחוץ לשטחים או מחו"ל אלא רק מסדיר את מעמדם של מי שחי או נולד בגדה המערבית.

כל הבקשות שאושרו הן במסגרת מחווה הומניטרית וכל בקשה תיבחן ותאושר בכפוף לאישור ביטחוני של גורמי הביטחון בישראל.