אזהרת מסע ישראלית לאוקראינה ולאומן: "להימנע מנסיעה"

משרד החוץ קורא לאזרחים ישראלים שלא להגיע לשטחי אוקראינה וגם לעיר אומן, חודשיים לפני ראש השנה, בשל הקרבות בין רוסיה לאוקראינה. האזרחים נמצאים במדינה נקראים לעזוב באופן מיידי

מתפללים באומן שבאוקראינה מול קברו של רבי נחמן מברסלב
מתפללים באומן שבאוקראינה מול קברו של רבי נחמן מברסלב, 2021 | צילום: רויטרס

משרד החוץ מפרסם הבוקר (שלישי) הודעה לפיה הוא קורא לאזרחי ישראל להימנע מלהגיע לשטחי אוקראינה, לרבות לעיר אומן וסביבתה. זאת, על רקע המלחמה והקרבות בין הכוחות הרוסיים והאוקראינים במדינה. בתוך כך, המשרד קרא לאזרחים ישראלים הנמצאים באוקראינה "לצאת באופן מהמדינה".

בהודעת המשרד נכתס כי "לאור המצב הביטחוני הנפיץ, כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות גם על ישובים ושטחים אזרחיים, כולל במרכז ובמערב המדינה, שמהווה סכנת חיים ממשית ומיידית - על אזרחי ישראל להימנע מלהגיע למדינה".

הפגזות הצבא הרוסי במחוז דונייצק שבמזרח אוקראינה
הפגזות הצבא הרוסי במחוז דונייצק שבמזרח אוקראינה, 10 ביולי | צילום: רויטרס

במשרד הוסיפו: "ממשלת אוקראינה הכריזה על מצב חרום החל מה-24 בפברואר, שמביא להגבלת חופש התנועה והטלת עוצר על אזורים שונים, וכן להכבדת אמצעי הביטחון והשיטור הננקטים באזורים השונים (כולל בדיקות, מעצרים וגרוש). לשגרירות ישראל אין נוכחות רציפה בשטחי אוקראינה בימים אלה, ולכן לא ניתן לספק שירותים קונסולריים".

במקביל, בשעות האחרונות, הצבא הרוסי תקף פעם נוספת בנמל אודסה ובעיר עצמה. זאת, על רקע ההסכמות אליהן הגיעו רוסיה ואוקראינה בחסות האו"ם וטורקיה לפיהן הנמל לא יותקף כדי לאשפר לאוקראינה להמשיך לייצא תבואה על מנת להתגבר על משבר המזון שיצרה המלחמה בעולם.