חזן מול סעוד, העימות - הטלפוני

אורן חזן קבע להפגש עם חבר הפרמלנט הירדני בגשר אלנבי, שיחת טלפון מלשכת ראש הממשלה עצרה את חזן ברגע האחרון, אך השניים לא ויתרו על עימות

זה התחיל בטוויטר, בעימות בין שני חברי פרלמנט שהתפתח להזמנה הבאה: "אם הוא גבר, השרץ הזה, אז שיפגוש אותי מחר בשעה 10:00 על גשר המלך חוסיין (אלנבי), ואלמד אותו שיעור שלא ישכח כל חייו". הנמען? חבר הכנסת אורן חזן. המזמין? יו"ר ועדת פלסטין בפרלמנט הירדני, יחיא סעוד.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

השניים יצאו באותה השעה בדיוק מבתיהם, האחד בעמאן והשני בתל אביב, בדרך ליעד העימות. מצלמות ליוו את השניים, אך בהוראת ראש הממשלה נתניהו, חזן - שכבר הגיע לגבול - עשה סיבוב פרסה וחזר לביתו. סעוד קיבל גם הוא הנחיות דומות מאנשי הביטחון הירדנים.

אחרי שהשניים לא הצליחו להיפגש פנים אל פנים, החלטנו בכל זאת להפגיש ביניהם - טלפונית. "אני יכול לדבר באנגלית?", שואל ח"כ חזן, ונענה בבירור: "לא, אני מדבר בערבית". סעוד מבהיר בתחילת דבריו כי "אם חזן רוצה לשוחח עמי, הוא צריך לבקש סליחה מהעם הירדני". חזן מבהיר כי "פנינו תמיד לשלום, ובסופו של יום הוא צריך לזכור שהאינטרס של הירדנים הוא לשמור על יחסים טובים עם ישראל הוא כמו זה של ישראל לשמור על יחסים טובים עם ירדן".

"אני לא מדבר על שלום", מדגיש סעוד. "אני מדבר על כך שהוא פגע בעם הירדני והתבטא באופן שלא הולם אדם מכובד. אם הוא מעוניין להתנצל, אמשיך בשיחה עמו; אם לא יתנצל, השיחה תנותק ואני מציע להיפגש עמו היכן שיבחר". כשחזן ניסה שוב לפנות אליו באנגלית, השיב לו סעוד: "תקשיב לי, יא 'חכם' אחד - לא אשיב לדיבורים באנגלית". חזן המשיך ואמר כי "אנחנו מדברים בשפה דיפלומטית. לנו יש הרבה כבוד, אבל גם להם צריך להיות כבוד לזה שיש מדינה יהודית בארץ ישראל".

סעוד מדגיש כי הוא אכן מעוניין בעימות פיזי עם חבר הכנסת חזן. "אם הוא יתנצל, אמשיך בשיחה עמו; אם לא, שיילך לעזאזל", הוא מכריז. "הוא פושע, הוא זה שהתחיל בעימות ושלא יעשה עצמו 'יונת שלום'". מיד לאחר מכן ניתק את השיחה. חבר הכנסת הגיב: "אני מבין שהוא כועס, שישתה כוס מים קרים. אם היינו נפגשים זה היה נגמר בחיבוק ובסלפי". לאחר השיחה הזמין סעוד את חזן לקחת מטוס ולהיפגש איתו לדו-קרב בכל מקום אחר.