נורת אזהרה ל-NSO מארה"ב: "נוגדת את האינטרס הלאומי"

משרד המסחר האמריקני הכניס את חברת הריגול NSO וחברה ישראלית נוספת לרשימת חברות שפוגעות באינטרס הביטחון הלאומי של ארה"ב: "סיפקו אמצעי ריגול למדינות זרות נגד ממשלות ועיתונאים"

זמן צפייה: 01:37

תמרור אזהרה בוהק מהממשל האמריקני נגד חברות ישראליות: משרד המסחר האמריקני פרסם היום (רביעי) כי חברת הריגול NSO כמו גם חברת קנדירו הישראלית הוכנסו לרשימת החברות שפועלות בניגוד לביטחון הלאומי ולמדיניות החוץ של ארצות הברית. מלבד שתי החברות הישראליות, לרשימה הוכנסו גם שתי חברות מסינגפור ומרוסיה.

לפי הודעת משרד המסחר האמריקני, הושגו ראיות נגד שתי החברות הישראליות בגין אספקת אמצעי ריגול לממשלות זרות שפעלו באמצעותם נגד ממשלות, עיתונאים, אנשי עסקים, פעילים חברתיים, אנשי אקדמיה ועובדי שגרירויות ברחבי העולם.

בחודש יולי פורסם תחקיר של הגארדיאן ו-16 גופי תקשורת גדולים נוספים ולפיו החברה מקושרת לריגול אחר עיתונאים, פעילי זכויות אדם ובכירים בעולם. ב-NSO טוענים באופן קבוע כי התוכנה בשם "פגסוס" מיועדת לשימוש נגד טרוריסטים ופושעים. היא משמשת לריגול אחר טלפונים ולפי הדיווחים מסוגלת, ללא ידיעת בעלי הטלפון, להוציא מהטלפון מידע כמו תמונות והודעות, להקליט שיחות ולהפעיל את המיקרופון מרחוק.

בחברה הישראלית הדפו את הטענות: "מפרסמים נגדנו פרסומים שקריים ומתעלמים מעובדות. לא נשחק במשחק ההאשמות וההשמצות האכזריות. מתנהל נגדנו קמפיין מתוזמר שמאחוריו עומדים ארגונים אינטרסנטיים".

רק השבוע שוחח ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בעקבות הטענות כי NSO מכרה את תוכנת הריגול למרוקו שריגלה אחר מקרון. גורם מדיני אמר שראש הממשלה התייחס לסוגיית NSO בפגישתו עם מקרון, וכי סוכם בין המנהיגים שהנושא ימשיך להיות מטופל באופן דיסקרטי ומקצועי, וברוח של שקיפות בין הצדדים. בנוסף סוכם בין המנהיגים לחזק את שיתופי הפעולה בין המדינות ולהסתכל קדימה.

מהחברה נמסר כי "קבוצת NSO נדהמת מההחלטה. הטכנולוגיות שלנו תומכות באינטרסים הביטחוניים של ארצות הברית ובמדיניות שלה על ידי מניעת טרור ופשיעה. נילחם בכך שההחלטה תבוטל. תוכנית זכויות האדם שלנו מבוססת על ערכים אמריקניים שאנו חולקים בצורה עמוקה וכבר הביאה אותנו לסיים התקשרויות עם ממשלות וסוכנויות שעשו שימוש לא ראוי במוצרים שלנו".