נתניהו וסאליבן נפגשו: "דנו בהרחבת מעגל השלום, בדגש על סעודיה"

ראש הממשלה נועד עם היועץ לביטחון לאומי האמריקני בלשכת רה"מ בירושלים. השניים שוחחו בהרכב מורחב וכן בארבע עיניים. בתום הפגישה נמסר כי דנו בין היתר בהתמודדות משותפת לעצירת תכנית הגרעין האיראנית ופעילותה של איראן באזור

רה"מ נתניהו לצד היועץ לביטחון לאומי האמריקני סאליבן
רה"מ נתניהו לצד היועץ לביטחון לאומי האמריקני סאליבן | צילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן. תחילה, התקיימה פגישה מורחבת הכוללת את הצוותים השונים, ובהמשך השניים נפגשו בארבע עיניים. במהלך הפגישה, רה"מ נתניהו הדגיש בפני בן שיחו כי ארה"ב הינה "שותפה נאמנה בעניינים של ביטחון משותף, וכמובן קידום השלום".

"היום אתה מגיע בזמן מיוחד של אתגרים רציניים לביטחון שלנו והזדמנויות נרחבות לשלום. אני משוכנע שדרך עבודה משותפת נוכל לעמוד באתגרים ולהגשים את ההזדמנויות. זה מחזק את הברית ביננו, שהיא יוצאת מן הכלל, ויכול גם לשנות את האזור וההיסטוריה", אמר נתניהו. "ככל שנעבוד יחד, נוכל להגשים את הפוטנציאל הגדול עבור העמים שלנו, האזור והעולם כולו", הוסיף.

נתניהו, סאליבן והצוותים הדיפלומטיים
נתניהו, סאליבן והצוותים הדיפלומטיים | צילום: קובי גדעון /לע''מ

Whatsapp Image 2023 01 19 At 1
ראש המל''ל צחי הנגבי, היועץ לביטחון לאומי האמריקני סאליבן ומקביליהם מהאמירויות ובחריין | צילום: שלומי אמסלם /משרד החוץ

מלשכת רה"מ נמסר כי במהלך הפגישה, נתניהו וסאליבן דנו ב"התמודדות המשותפת לעצירת תכנית הגרעין האיראנית" וגם בפעילותה של איראן באזור. בתוך כך, נתניהו הודה לסאליבן על מחוייבותו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי לאיראן לא יהיה נשק גרעיני. עוד בפגישה, רה"מ נתניהו התייחס להסכמי אברהם ול"הרחבת מעגל השלום - בדגש על סעודיה". בהתייחסו לסוגיה הפלסטינית, נתניהו ציין כי "המהלכים האחרונים של הפלסטינים בזירה הבינלאומית הם מתקפה על ישראל ומחייבים אותנו בתגובה".

בטרם נפגש עם נתניהו, סאליבן נועד עם ראש המל"ל צחי הנגבי ועם ראש המוסד דוד ברנע. לאחר מכן, התקיימה פגישה וירטואלית משותפת לסאליבן והנגבי עם מקביליהם: היועצים לביטחון לאומי של איחוד האמירויות ובחריין, שייח' טחנון בן זאיד והשייח' נאסר בן חמד אל-ח'ליפה. בתום הפגישה נמסר כי "הארבעה הצהירו על מחויבותם להעמקת הסכמי אברהם ודנו בצעדים מעשיים לקידום האינטרסים המשותפים באזור".