גורם מדיני אחרי נאום זלנסקי: "נמשיך בתיווך - לא נמכור נשק לאוקראינה"

בלשכת רה"מ לא אהבו את נאומו של נשיא אוקראינה, וטענו כי מדובר ב"זילות של השואה", אך הבהירו כי ניסיונות התיווך מול רוסיה. במקביל, לדברים שנשא זלנסקי - סוכלה מתקפת סייבר נגד הכנסת

זמן צפייה: 02:08

בלשכת ראש הממשלה נפתלי בנט לא אהבו בלשון המעטה את נאומו של נשיא אוקראינה זלנסקי והביקורת שמתח בו על מדיניות הממשלה. גורם מדיני טען שזו "זילות חמורה של השואה", אך הבהיר כי זה לא יפסיק את ניסיון התיווך הישראלי, ואף הדגיש: לא נמכור נשק לאוקראינה.

בתוך כך, הכנסת הודיעה כי בזמן נאומו של הנשיא האוקראיני בזום סוכלו מספר נסיונות של תקיפות סייבר במטרה להפריע לשידור ולשבש אותו. בכנסת הדגישו כי כלל הניסיונות נבלמו על ידי היחידה לאבטחת המידע של הכנסת, בשיתוף וסיוע של מערך הסייבר הלאומי.

בנאומו הערב הקביל זלנסקי את הפלישה הרוסית למדינתו לפעולותיה של גרמניה הנאצית: "תאריך תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה הוא התאריך שבו הוקמה המפלגה הנאצית. לפני 80 שנה אנחנו הצלנו יהודים - עם ישראל, כעת גם לכם יש בחירה. רוסיה רוצה לעשות 'פתרון סופי לאוקראינה'".

לאחר מכן התייחס זלנסקי לחוסר ההיענות של ישראל לבקשותיו לסיוע הצבאי: ידוע שכיפת ברזל היא המערכת הטובה ביותר, צריך להגן גם על יהודי אוקראינה. אני שואל מדוע אי אפשר לקבל מכם נשק? מדוע ישראל לא הטילה סנקציות כלפי רוסיה? מדוע לא מפעילים לחץ על העסקים ברוסיה? אתם צריכים לתת תשובות לשאלות הללו ולחיות איתן".