טראמפ הודיע: ישראל ומרוקו הסכימו על כינון יחסים דיפלומטיים

הנשיא האמריקני כתב בחשבון הטוויטר שלו כי שתי המדינות סיכמו לנרמל את היחסים ביניהן. זאת, בתמורה לכך שארה"ב תכיר בסהרה המערבית הכבושה חלק ממרוקו. "פריצת דרך משמעותית"

זמן צפייה: 08:26

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הערב (חמישי) כי ישראל ומרוקו סיכמו על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים. "פריצת דרך היסטורית נוספת", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "התפתחות משמעותית לקראת שלום במזרח התיכון".

המהלך יתרחש בעקבות הודעת טראמפ לפיה ארה"ב תכיר בסהרה המערבית הכבושה חלק ממרוקו. גם על כך כתב הנשיא בטוויטר. בהכרזה חתומה ע"י טראמפ נכתב כי ארה"ב לא מאמינה שמדינה עצמאית בסהרה המערבית היא אופציה ריאלית לפתרון הסכסוך, וכי אוטונומיה תחת ריבונות מרוקנית היא הפתרון היחיד שהוא בר ביצוע. על פי גורם מרוקני, ארה"ב תפתח קונסוליה בסהרה.

דונלד טראמפ, מלך מרוקו ובנימין נתניהו
דונלד טראמפ, מלך מרוקו ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בתדרוך שנערך בבית הלבן, הצהיר יועצו המיוחד וחתנו של הנשיא, ג'ארד קושנר, כי הסכם עם סעודיה הוא "רק עניין של זמן". לדבריו, המשמעויות יהיו חידוש קשרים רשמי טיסות ישירות, ובעתיד גם שגרירויות הדדיות. עוד הוסיף קושנר: "ההכרה בסהרה המערבית היא מעשה בלתי נמנע, ובשורה חיובית לתושבי החבל".

סוכנות הידיעות הרשמית של מרוקו דיווחה כי מלך מרוקו, מוחמד השישי, קיים היום שיחה טלפונית עם הנשיא האמריקני. במהלך שיחה זו עדכן טראמפ את מלך מרוקו כי הוציא צו נשיאותי, בעל תוקף חוקי מדיני ומיידי, ובו מכירה ארה"ב ,בפעם הראשונה בהיסטוריה, בריבונות הממלכה המרוקנית על כל אזור הסהרה המערבית. לא הוזכר בדיווח ההסכם עם ישראל.