הושג הסכם עם פיפ"א: ישראלים יוכלו להיכנס למונדיאל בקטר

השרים לפיד, גנץ וטרופר הודיעו יחד עם ההתאחדות לכדורגל כי "בתום עבודה מאומצת בת מספר חודשים מול פיפא", הבשיל סיכום שלפיו ישראלים יוכלו לטוס לצפות במשחקי המונדיאל בקטאר"

זמן צפייה: 02:03

שר החוץ יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ ושר התרבות והספורט חילי טרופר הודיעו היום (חמישי) יחד עם ההתאחדות לכדורגל כי "לאחר עבודה מאומות ומשותפת בת מספר חודשים מול פיפ"א, הבשיל לאחרונה סיכום משמח ובשורה לאוהדי הכדורגל - ישראלים יוכלו לטוס לצפות במשחקי המונדיאל בקטאר". המשחקים יחלו ב-21 בנובמבר ויתקיימו עד 18 בדצמבר.

לפי ההודעה, "פיפ"א אישרה כי ישראלים יוכלו להכנס לקטר במהלך המונדיאל ולצפות במשחקים כמו כל אוהדי הכדורגל בעולם והתאחדות הכדורגל של ישראל נמצאת בקשר ישיר עמה בנושא. לאחר רכישת כרטיס למשחק, בכדי לקבל אשרה כניסה, יש לפתוח כרטיס אוהד (Fan ID) אונליין. אישור הבקשה יהווה אשרת כניסה לקטאר ויאפשר הזמנת מקום לינה באתר המיועד ברשת". עוד נמסר כי "התיאומים נמשכים כדי לאפשר הגעה בטיסות למשחקי המונדיאל".

שר החוץ יאיר לפיד אמר: "אנחנו מביאים היום עוד הישג מדיני שממלא את לב האוהדים. האהבה לכדורגל וספורט מחברת בין אנשים, בין מדינות והמונדיאל בנובמבר פותח לנו שער ליחסים חמים חדשים, אני מברך את כל השותפים ומחכה לפתיחת התחרות".

השר גנץ הוסיף: "אני מברך על התיאום שהושג, למען אוהדי הספורט בישראל ומברך את שר החוץ ושר התרבות, ואנשי משרדיהם שפועלים בנושא ביחד עם ההתאחדות לכדורגל. קטאר היא מדינה בעלת חשיבות בינלאומית, שתורמת גם לשמירה על היציבות באזורנו. אני מקווה שביקורי הישראלים במדינה יביאו לחיזוק ההיכרות בין אזרחי שתי המדינות".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר מסר גם הוא: "יש לספורט כוח לחצות יבשות ולחבר בין עמים ומדינות. אני שמח על הבשורה המדינית והספורטיבית החשובה, שתאפשר גם לאוהדים הישראלים להיות שותפים בחגיגת הכדורגל הכי גדולה בעולם. הרבה ישראלים אוהבי ספורט שמחים היום. אני מבקש להודות לחברי שר החוץ יאיר לפיד ולשר הביטחון בני גנץ וכן להתאחדות לכדורגל על ההובלה והשותפות בגיבוש הסיכום החשוב".

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אמר: "שילוב הכוחות בין ההתאחדות לכדורגל לשרי החוץ, הביטחון והספורט הבטיח את הגעתם של אוהדי כדורגל ישראלים לחגיגת גביע העולם. פעלנו בנושא ישירות מול ראשי פיפ״א והתוצאה הרצויה הושגה".