ר"מ צרפת מקרון: "לחדש המו"מ ל-2 מדינות"

בתום פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, קרא ר"מ צרפת לחיזוק היחסים - והודיע כי יגיע לישראל בקרוב. נתניהו השיב לו: "יחד נוכל לעשות יותר מאשר בנפרד"

נתניהו ומקרון, היום
נתניהו ומקרון, היום | צילום: רויטרס

זמן קצר לאחר שהשתתפו בטקס לציון 75 שנה לגירוש יהודי צרפת במלחמת העולם השנייה, נפגשו היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת עמנואל מקרון בארמון האליזה. בתום הפגישה אמר מקרון במסיבת העיתונאים כי הוא רוצה לראות את חידוש המגעים בין ישראל לפלסטינים. "צרפת מוכנה לתמוך בכל מה שדרוש להתחיל במגעים כאלה", אמר. נתניהו, שדיבר אחריו, אמר כי "גרעין הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים הוא חוסר המוכנות שלהם לקבל מדינה יהודית".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מקרון הביע את צערו על פיגוע הירי בהר הבית ביום שישי האחרון, בו נרצחו שני שוטרים, וגינה את האירוע. הנשיא הצרפתי הוסיף כי הוא ונתניהו דנו באריכות במצב במזרח התיכון. "אנחנו נחושים במלחמה נגד ארגוני הטרור, המאבק הזה יהיה חסר פשרות וזה יהיה לטובת ישראל והעולם", הדגיש, והוסיף כי יפעל לחיזוק היחסים בין ישראל לצרפת.

נתניהו ענה ואמר כי הוא "שמח על אמירתו של מקרון שאנטי ציונות היא אנטישמיות", וטען כי "גרעין הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים הוא חוסר המוכנות שלהם לקבל מדינה יהודית". על יחסי צרפת וישראל אמר נתניהו כי "יחד נוכל לעשות יותר מאשר בנפרד, מקווה שבביקור הקרוב שלך תביא איתך יזמים רבים שיכירו את היזמים שלנו, זה יהיה טוב לצרפת וטוב לישראל".

מוקדם יותר נשא דברים נתניהו גם בטקס לציון 75 שנים לגירוש יהודי צרפת בשואה. "שמענו עדויות מצמררות, עדויות קורעות-לב על אנשים שהפכו לעשן ואבק משרפות", אמר רה"מ. "4,000 איש, כולל ילדים. כדי להבין את ממדי השואה, את מה שקרה שם באותו יום בלב פריז, נסו להכפיל זאת ב-400, פריז כפול 400, וכך תבינו את ההיקף העצום של השמדת יהודי אירופה, השמדת ילדינו".

[brightcove_iframe video_id='bibi_macron_vtr2_n20170716_v1' autoplay='0' credit='מתוך הטקס לציון 75 שנים לגירוש יהודי צרפת' desc='' kid='' duration='0'']

"מתוך האפר והחורבן, הקמנו את המדינה היהודית, ועוצמתה של מדינת ישראל היא הערובה הוודאית היחידה שהעם היהודי לעולם לא יחווה שואה נוספת. לעולם לא עוד. לעולם לא נאפשר לזה לקרות שוב.

"לאחרונה אנו עדים לעלייתם של כוחות קנאיים החותרים להכחיד לא רק את היהודים וכמובן גם את המדינה היהודית, אלא מעבר לכך, הם מבקשים להכחיד כל מי שעומד בדרכם - יהודים, נוצרים ומוסלמים, הסובלים מנחת זרועם הברברית. האסלאם הקיצוני מבקש להשמיד את הציוויליזציה המשותפת שלנו - השיעים הקיצוניים בהנהגת איראן והסונים הקיצוניים בהנהגת דאע"ש, שניהם חותרים להשמידנו. הם חותרים להרוס את אירופה".