גנץ נפגש עם בלינקן: "איראן היא אתגר עולמי ואזורי"

במהלך הפגישה בוושינגטון דנו שר הביטחון ומזכיר המדינה האמריקני בהזדמנויות במזרח התיכון, ובין היתר גם בהרחבת הסכמי אברהם והנורמליזציה. גנץ הדגיש את הצורך בצעדים שיפסיקו את ההתקדמות בפיתוח הגרעין ויבלמו את התוקפנות האיראנית

זמן צפייה: 00:29

שר הביטחון בני גנץ נפגש אמש (חמישי) עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בוושינגטון, במהלכה דנו השניים בהזדמנויות במזרח התיכון, ובהן גם בהרחבת הסכמי אברהם והנורמליזציה. בנוגע לאיראן, שר הביטחון הדגיש את הצורך בצעדים שיפסיקו את ההתקדמות בפיתוח הגרעין ויבלמו את התוקפנות האיראנית, תוך הבנה שאיראן היא קודם כל אתגר עולמי ואזורי.

גנץ הודה למזכיר המדינה על תרומתו לחיזוק היחסים בין ישראל לארצות הברית, ומסר כי ישראל פועלת גם לחיזוק היחסים עם ירדן ומצרים, ומקדמת צעדים בוני אמון עבור הפלסטינים – לרבות צעדים אזרחיים וכלכליים עליהם עובדים הצוותים המקצועיים בימים אלו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תאילנד: שרפה את מקום העבודה כי נמאס לה מהבוס

הנשיא מתכנן: חנינה מקלה בעבירות צריכת סמים קלים

האם תחרות מיס יוניברס באילת מביאה כבוד למדינת ישראל?

Whatsapp Image 2021 12 10 At 0
הפגישה בוושינגטון בין גנץ לבלינקן | צילום: שמוליק עלמני משהב''ט

בתום פגישותיו עם מזכיר ההגנה ומזכיר המדינה, חשף שר הביטחון בפני ראשי מכוני מחקר בוושינגטון כי איראן בונה את הכוח במערב המדינה בכדי לתקוף מדינות וכוחות במזרח התיכון, בין היתר את ישראל. לדבריו, "בחודשים האחרונים חשפנו מספר נתונים מטרידים על פעולות התוקפנות של איראן באזור. ראשית, הצגתי בפני העולם את הבסיס בכאשאן, בו מאומנים שלוחי איראן ברחבי העולם בהפעלת כטב"מי נפץ. שנית, חשפנו כי איראן מבצעת תקיפות באמצעות כטב"מי נפץ גם מאיראן גופא".

"בין השאר, בוצעו תקיפות לעבר המרחב הימי באמצעות כטב"מים מבסיסים בשאבהאר ובאי קשם בדרום איראן", הוסיף גנץ, "גם היום ממוקמים בבסיסים אלו כטב"מים תוקפים מתקדמים מסוג שאהד. שלישית, הראיתי כי בנושא טרור הכטב"מים ישנם שימושים נוספים וב-2018, ניסתה איראן לשלוח מסוריה כטב"מ שעליו חומר נפץ מסוג TNT, אותו ביקשה ככל הנראה להעביר לארגוני הטרור באיו"ש".

לסיכום, אמר גנץ כי "כעת, אני יכול לומר גם כי איראן בונה את כוחה במערב המדינה באותן הדרכים, בכדי לתקוף מדינות וכוחות במזרח התיכון בכלל, ואת ישראל בפרט. אנחנו נערכים לכל ניסיון כזה, ונעשה כל מה שנדרש בכדי להגן על אזרחינו ועל נכסינו".

Whatsapp Image 2021 12 10 At 1
גנץ בתדריך על איראן בוושינגטון | צילום: שמוליק עלמני / משרד הביטחון

כזכור, אתמול נפגש שר הביטחון גם עם מקבילו, מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, כדי לדון בתרגילים צבאיים אפשריים – לתרחיש שבו ייכשלו שיחות הגרעין ויהיה צורך בתקיפה צבאית מול איראן. כך מסר גורם בכיר בארצות הברית לסוכנות הידיעות רויטרס.

Whatsapp Image 2021 12 10 At 0
גנץ בפגישתו עם בלינקן בוושינגטון | צילום: שמוליק עלמני משהב''ט

על פי הדיווח, הדיון בין המעצמות נועד על מנת להתכונן למצב שבו האמצעים הדיפלומטיים לא יניבו תוצאות, וארה"ב וישראל ייאלצו לפנות לפתרון צבאי כדי להרוס את מתקני הגרעין של איראן. לפי הגורם האמריקני, השיחות המתוכננות בארה"ב מגיעות לאור תדריך שהעבירו מנהיגי הפנטגון ב-25 באוקטובר ליועץ לביטחון לאומי בארצות הברית ג'ייק סאליבן, על מכלול האפשרויות הצבאיות הזמינות על מנת להבטיח שאיראן לא תוכל לייצר נשק גרעיני.