חברי מרצ נפגשו עם אבו מאזן: "נמנע פגיעה בפתרון שתי המדינות"

הורוביץ, פריג' ורוזין נועדו ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית. המשתתפים דנו במשבר הקורונה, בסכסוך, והביעו את רצונם לחדש את ההידברות. "מאמינים שאין מקום לצעדים חד צדדיים"

ניצן הורוביץ ואבו מאזן ברמאללה

יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, הגיע הערב (ראשון) לרמאללה יחד עם השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' ויו"ר סיעת מרצ ח"כ מיכל רוזין, והשלושה נפגשו במוקטעה עם נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שהודה להורוביץ על הסיוע בנושא הקורונה. "אנחנו חיים יחד", אמר אבו מאזן, "כשהפלסטינים יהיו חופשיים מקורונה, הישראלים יהיו חופשיים ולהיפך".

"עלינו להתחיל וליייצר צעדים בוני אמון", הוסיף אבו מאזן, "להוכיח שאנחנו מתכוונים לעשות שלום, ולאפשר לי לשמור על התקווה של העם הפלסטיני, כי אם נאבד את התקווה, נאבד את העתיד. אני מזמין את כל שרי הממשלה החדשה להגיע לכאן. לא חייבים להסכים, צריך לדבר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ברקת, רמון ושטיינמץ: הזווית הישראלית ב"מסמכי פנדורה" נחשפת

קבינט הקורונה התכנס: דנים בהקלות למסעדות, לחד"כים ולאטרקציות

סער: החלטתי להסכים להצעת גנץ לוועדת חקירה לפרשת הצוללות

חברי מרצ במוקטעה עם אבו מאזן
חברי מרצ במוקטעה עם אבו מאזן

השר הורוביץ אמר: "למרצ יש משימה בתוך הממשלה, לשמור על פתרון שתי המדינות בחיים. לא לתת לו להיעלם, ולא לחבל בסיכוי להגיע אליו בעתיד, כי אין אף פתרון אחר. אנחנו מאמינים שאין מקום לצעדים חד צדדיים שיפגעו בסיכוי ליישם את פתרון שתי המדינות. לא התנחלויות חדשות, לא מאחזים לא חוקיים, ולא אלימות של גורמים קיצוניים בקרב המתנחלים. חובתי, חובתנו, לקדם את העשייה המשותפת. הגענו היום כדי לבנות מחדש ערוץ ישיר וקבוע בנינו, ולתת "בוסטר" לשיתוף הפעולה".

"אנחנו כאן כדי לקדם את פתרון שתי המדינות, להגיד שאתם הפרטנר שלנו", אמר השר פריג', "העתיד חשוב, אבל עלינו קודם כל לפעול כדי להפוך את הווה ליותר טוב ובשביל זה צריך שיתוף פעולה בין המשרדים והממשלות".

ח"כ רוזין אמרה: "באנו לכאן בגלוי לא הסתרנו, להיפך באנו בגאווה. נעשה כל מה שצריך כדי לקדם את פתרון שתי המדינות כדי לבנות את היסודות המעשיים לשלום".

לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית "ופא", אבו מאזן הדגיש בפגישה את החשיבות של סיום הכיבוש והשגת שלום צודק וכולל על פי ההחלטות הבינלאומיות, את החובה להפסיק את ההתנחלויות, הרס הבתים וגירוש האזרחים ממזרח ירושלים, והדגיש את החובה להחזיר גופות מחבלים. עוד צוין כי אבו מאזן הזהיר מפני מדיניות הסלמת הצעדים נגד האסירים הפלסטינים בבתי הכלא.

כזכור, בסוף אוגוסט נועד שר הביטחון בני גנץ עם אבו מאזן, בפגישה ראשונה של בכיר מהדרג הממשלתי בישראל מאז שנת 2010. על פי הודעת לשכתו של גנץ, השניים דנו בעיצוב המציאות הביטחונית, האזרחית והכלכלית ביו"ש ובעזה. גנץ אמר כי "ישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלסטינית".