מלך ירדן: "איראן צריכה לשנות את דרכיה"

המלך עבדאללה התייחס בריאיון לאיום האיראני והבהיר: "כולם רוצים שכנות טובה עם איראן, אבל איראן מתערבת בענייניהן של מדינות ערב. על הסוגיה הפלסטינית הוא שלח מסר ללפיד: "הסיוע בפן הכלכלי אינו מהווה תחליף לפתרון מדיני"

עבדאללה מלך ירדן
עבדאללה מלך ירדן | צילום: רויטרס

עבדאללה מלך ירדן התראיין היום (ראשון) לעיתון א-ראי הירדני והתייחס לשלל נושאים, בהם הסכסוך הישראלי-פלסטיני והאיום האיראני. בין היתר שלח המלך הירדני מסר לראש הממשלה לפיד והבהיר: "הסיוע בפן הכלכלי אינו מהווה תחליף לפתרון המדיני".

עוד הוא אמר: "הסוגיה הפלסטינית היא הסוגיה הראשונה במעלה אצלנו. היא מהווה את בסיס הסכסוך והמפתח לשלום כולל וקבוע. לא יהיה ביטחון או יציבות מבלי טיפול בסוגיה הפלסטינית. הפרויקטים האזוריים צריכים לכלול גם את הפלסטינים".

לפיד והמלך עבדאללה
לפיד והמלך עבדאללה | צילום: רויטרס

המלך הירדני התייחס גם לאיום האיראני ואמר: "איננו מעוניינים במתיחות באזור. ירדן וכל מדינות ערב רוצות יחסים של שכנות טובה עם איראן, כיבוד הריבונות של המדינות ואי התערבות בענייניהן. איראן צריכה לשנות את דרכיה. איראן מתערבת בענייניהן של מדינות ערב וגם לירדן יש אתגרים ביטחוניים בגבולותיה עקב מיליציות הקשורות לאיראן".

על האפשרות של הקמת נאט"ו בקרב מדינות ערב אמר המלך עבדאללה: "ירדן אף פעם לא הייתה ואף פעם לא תהיה אלא עם ברית של האומה הערבית והאינטרסים שלה".