נתניהו: לעדכן מראש את ארה"ב על פעולה באיראן? טעות חמורה

ראש האופוזיציה התייחס בסיעת הליכוד לדיווח ב"ניו יורק טיימס" שלפיו ישראל מעדכת את הממשל האמריקני בנוגע לתוכניות עתידיות מול איראן: "זו הזמנה לסיכול של כל פעילות משמעותית". בתקווה חדשה התייחסה שרת החינוך לפיטורי המנכ"ל: "כל הרעשים - פייק אחד גדול"

זמן צפייה: 00:43

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, אמר היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד כי "הממשלה הזאת דואגת רק לעצמה, לג׳ובים, זאת חברה השמה. כל זה מתגמד מול המחדל הענק שלהם, מול הדבר החשוב ביותר שיקבע את גורלנו, וזה הגרעין האיראני. ראיתי את הדיווח של ה'ניו יורק טיימס' לפיו ישראל מעדכנת את ארצות הברית ביחס לפעולותיה ותוכניותיה מול איראן. אם זה נכון - זאת טעות חמורה".

נתניהו הוסיף: "זה לא סוד שהממשלה הנוכחית מתנגדת לתקיפה נגד איראן. לכן ההתחייבות של בנט ולפיד לעדכן מראש את הממשל האמריקני והמדיניות שלו ל'אין הפתעות' היא למעשה הזמנה לסיכול של כל פעילות משמעותית שיכולה לעצור את תוכנית הגרעין".

יפעת שאשא-ביטון, שרת החינוך וחברת סיעת תקווה חדשה אמרה בישיבת הסיעה: "לפעמים אנחנו נאלצים לקבל החלטות קשות, ואני קיבלתי את ההחלטה. כל הרעשים הם פייק אחד מוחלט. אני רוצה מכאן לחזק את משרד החינוך שפועל גם בימים אלו להתמודד טוב יותר עם משבר הקורונה ופועל באופן מלא עם משרד הבריאות, פיקוד העורף, משרד ראש הממשלה".

[brightcove_iframe video_id='news-politics--part-2112131515' autoplay='0' credit='ערוץ כנסת' desc='ישיבת סיעת תקווה חדשה' poster='' kid='1_chvz05g1' duration='111']

עוד הוסיפה שרת החינוך כי "אתמול בבוקר יצא מכתב מלשכתי שנותן להם תמיכה ממני בנוגע לחיסונים. אני מוכרחה לומר שדווקא בעניין הזה, סלוביק עשה עבודה טובה ביחד עם כולם, אבל למשרד החינוך יש עוד הרבה משימות".

שאשא-ביטון ענתה לשאלה לגבי התנגדותה לכאורה לחיסונים בבתי ספר ואמרה: "השרה שקד תיארה איך בארה"ב ניידות שם עומדות מחוץ לבתי ספר. זה חדשות מלפני חצי שנה. ברגע שהתקבלה החלטה בממשלה, אנחנו עושים הכול כדי לסייע למשרד הבריאות וכך אנחנו עושים גם כיום. שום פרשנות מעבר לכך".

בפתח ישיבת סיעת "ישראל ביתנו" היום, יו"ר הסיעה ושר האוצר אביגדור ליברמן התייחס לדבריו אתמול על מורי הדרך ואמר כי: "יכול להיות שהניסוח שלי היה מאוד לא נכון ומאוד לא מוצלח, אבל הנתונים מאוד נכונים. אני רוצה להזכיר שאנחנו בטרום קורונה הגענו למצב של 4.5 מיליון תיירים".

[brightcove_iframe video_id='news-politics--part-2112131420' autoplay='0' credit='ערוץ כנסת' desc='ישיבת סיעת ישראל ביתנו' poster='' kid='1_qyjvp00p' duration='135']

"השנה היו כ-376 אלף אשרות תייר למדינת ישראל. מ-4.5 מיליון ל-376 אלף", אמר השר, "תיירים היו מקסימום 300 אלף. לכן, אנחנו דנים עם משרד התיירות יום יום על חבילת סיוע לענף התיירות שכוללת גם עשרות מיליוני שקלים לנושא הכשרה מקצועית".

עוד הוסיף ליברמן כי "ביום רביעי אמור להתקיים דיון אחרון בהשתתפותי, שר התיירות והצוותים המקצועיים ואני מקווה שעד יום חמישי נוכל לגבש חבילת סיוע ולפרסם אותה. במצב שאין תעסוקה במשק, אין מספיק מקומות עבודה – הולכים לכיוון של תעסוקה יזומה. במצב שלנו היום, כשחסרים אלפי מקומות עבודה, ההיצע הוא ענק. חסרים עובדים בענף ההיי טק, התעשייה, המסחר והקמעונאים זועקים".

ליברמן התייחס גם להתנפחות הממשלה לאחר מינויו של מאיר יצחק-הלוי לסגן שרת החינוך ואמר: "אנחנו בקואליציה צרה וזה המחיר. הייתי מעדיף ממשלה הרבה יותר מצומצמת, אבל אין ברירה".

בפתח ישיבת סיעת יש עתיד היום, יו"ר הסיעה ושר החוץ יאיר לפיד התייחס למינויו יצחק-הלוי ואמר: "יש עתיד לא שברה אף עקרון וזו דרכה של יש עתיד. אנחנו נלחמים על העקרונות. את הממשלה הזו אי אפשר היה להקים עם 18 שרים אז את הממשלה הבאה נקים עם 18 שרים. לפעמים יש דברים שלוקח יותר זמן לעשות".

עוד אמר לפיד כי "כולם הסבירו שהממשלה לא תקום, היא קמה. הסבירו שהתקציב לא יעבור, עבר. הממשלה פה כדי להישאר. אנחנו סוגרים חצי שנה ותהיה ארבע. העברנו את תקציב הרפורמות הגדול ביותר. בלמנו את הקורונה בלי יום אחד של סגר. היינו הראשונים בעולם עם הבוסטר".

[brightcove_iframe video_id='news-politics--part-2112131449' autoplay='0' credit='ערוץ כנסת' desc='ישיבת סיעת יש עתיד' poster='' kid='1_4erk0bio' duration='24']

עוד הוסיף לפיד: "צה"ל חזק מאי פעם. הוצאנו לדרך את פרויקט מיגון הצפון, שיפרנו את היחסים עם ארה"ב, אירופה, מצרים, ירדן, פתחנו שגרירויות. אנחנו מקום ראשון בעולם בפריסת סיבים אופטיים, בונים שני בתי חולים חדשים, משקיעים שלושה מיליארד שקל במגרשי כדורגל. הצלנו את הדמוקרטיה הישראלית. אם הממשלה לא הייתה קמה, היינו עם ממשלה מכורה לשנאה. במקום זה, יש לנו ממשלה אופטימית ועושה הכול בחברות, בלי לגנוב קרדיטים".

יו"ר סיעת מרצ ושר הבריאות ניצן הורוביץ אמר היום בישיבת הסיעה כי "ישראל במצב טוב ביחס לעולם בנוגע לאומיקרון. מי שמחוסן עם בוסטר מוגן הרבה יותר. האומיקרון מדבק הרבה הרבה יותר. כל הסימנים מראים שמי שמחוסן בבוסטר מוגן יותר ממחלה קשה".

עוד הוסיף שר הבריאות: "אנחנו לא כופים שום דבר ולא מפעילים סנקציות. אנחנו לא בכיוון הזה. אנחנו כן פועלים לצמצם את התחלואה. יש כמה מיליונים של אנשים בארץ שלא מוגנים. התחלנו חיסונים בתוך בתי הספר כי אנחנו רוצים להנגיש את זה. התוצאות במיוחד בחברה הערבית מאוד טובות. לא נסגור את המדינה ולא נשתק את המשק".

יו"ר סייעת העובדה ושרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה היום בפתח ישיבת הסיעה כי: "ממשלת ישראל לא יכולה להפקיר אתחברות התעופה והתיירות, כל מי שנפגע מהחלטות הממשלה, צריכה וצריך לקבל סיוע כאן ועכשיו. זאת לא אפשרות זאת החובה. הממשלה חייבת לספק מענה אמיתי ומהיר, אי אפשר למרוח זמן ואי אפשר לנהל משא ומתן".